תת משקל ובטן נפוחה/רפויה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/02/2014 | 09:38 | מאת: עודד
שלום רב, אני בן 27 אשר נמצא בתת משקל, אני שוקל 47 ק"ג, וגובה 1.71, לפי הדיאטנית הbmi שלי הוא 16.2. אני סובל מבטן נפוחה תמידית אשל לא קשורה למה שאני אוכל. כמו כן עברתי את כל הבירורים הגסטרואנטרולוגים. בנוסף לכך אני מרגיש הרעה בתפקוד מערכת העיכול, יציאות ותחושת לחץ בבטן כאשר הבטן יוצאת החוצה במצב עמידה. האם הדבר יכול להיגרם כתוצאה מהמשקל הנמוך ועשוי להפתר כאשר אעלה במשקל ? האם יש עוד גורמים לתופעה? בברכה, עודד
לקריאה נוספת והעמקה
10/02/2014 | 16:37 | מאת: ד"ר אולגה רז
אתה בתת משקל חריף ובלי קשר לבטן - אתה חייב לעלות במשקל. בסוגים מסויימים של תת משקל יש דווקא תופעה של בטן בולטת, במיוחד כשלא מקבלים מספיק חלבון. זה גם יכול לגרום לבעיה במערכת העיכול, אם כי סיבות לבעיה במערכת העיכול יכולות להיות אחרות ושונות אני מקווה שאתה מבין שבמצב תת משקל שכה אתה זקוק למעקב רפואי, ביצוע של כל הבדיקות וטיפול ומעקב תזונתי קבוע אישי ועד שתגיע למשקל תקין
10/02/2014 | 19:48 | מאת: עודד
כמובן שאני מודע למצב ונמצא במעקב רפואי. אני נמצא גם במעקב דיאטנית שאכן נתנה לי דיאטה עתירת חלבונים, אולם עיקר החלבונים הינם מן החי. האם את יכולה להמליץ על חלבון מן הצומח שיכול להוות תחליף לבשר/דג כמנת חלבון לצד פחמימה? הדיאטנית שלי מתעקשת על חלבונים מן החי. בברכה, עודד