פשוט טירוף
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום, ברצוני להבין את תופעת הדיאטה בלי תוצאות לפני שנתיים עשיתי דיאטה במסגרתה הורדתי יופי, שהתבססה על הפרדת חלבונים ופחמימות. לצערי, העלתי חזרה את המשקל בגלל שהפסקתי אחרי 10 שנים עם הסיגריות (שווה כל קילו), בנסיון להוריד שוב עם אותה דיאטה לא צלחתי. בן 30 מטר 77 כיום, אני מטופל אצל דיאטנית כבר חודשיים במסגרתם הורדתי קילו שמונה מאות. אני שוקל כמעט מאה קילו (לשמחתי לא רואים) ורץ כל יום 30 קילומטרים. לא אתחיל לפרט את תפריקט התזונה אך מבחינה קלורית הוא משול ל6 פרוסות לחם קל ביום, 900 גרם חזה עוף, שני פירות, סלטים ומים לציין, שאיני רעב, אוכל מסודר, ופשוט לא מוריד. שאת הספורט אני עושה כל חיי כך שאיני מתיש עצמי,כמו כן עשיתי את כל הבדיקות הדרושות כדי לבדוק אם יש משהו שמפריע לירידה במשקל והכל תקין. לפני שהגעתי לתזונאית אכלתי כ1000 קלוריות ביום במטרה להוריד במשקל - במקרה הטוב. ולא הצלחתי להוריד. לכן הגעתי אליה. אני מניח שיש כל מיני שיטות להורדה במשקל אך בסופו של דבר זה נורא פשוט - אכול מסוד ומעט ביחס לעבר, והורד במשקל. בלי "קסמים" אם כן, כשאכלתי מעט מאוד מאוד - לא הורדתי כשאני אוכל מסודר מאוד מאוד - איני מוריד האם הפתרון הוא לרוץ 60 קילומטר כל יום? התזונאית אמרה לי שבגלל שהגוף שלי התרגל לאכול מעט הוא מגיב פחות טוב לדיאטה, ואני מקבל את דבריה וזה נשמע לי בסדר, אבל יש גבול לא? באיזשהו שלב זה פשוט נשמע כמו תירוץ לכך - שאין תשובה ברורה. זה נורא מתסכל כי איני אדם עם תשוקות לאוכל, אני עושה ספורט יותר מכל אדם אחר, ולא יורד במשקל אשמח להתייחסות מנומקת..(ללא הפניה לבדיקות כי כבר עשיתי) שתיתן הסבר רפואי לסיטואציה. אני כבר בשלב שלא מעניין אותי להוריד משקל באופן בריא אלא מהר - והייתי מרעיב עצמי אם צריך אך התזונאית שהיא אמנם מאוד נחמדה אך נראה שההתקדמות לא משהו אומרת שמעבר לכך שזה לא מומלץ זה לא יעזור כי הגוף שלי לא יגיב לירידה דרסטית בכמות הקלוריות (שזה טיעון מוזר בפני עצמו), לציין שהיא מאוד מקצועית ועובדת בבית חולים
אחרי הפסקת עישון, ירידה במשקל הופכת להיות הרבה יותר איטית ומסובכת מאשר לפני כן. לכן הירידה של 1.800 ק"ג בחודשיים היא לא רעה. שים לב האם אתה לא אוכל פחות מידי כי גם במקרה הזה הירידה במשקל מתעכבת. במיוחד לאור העובדה שהפעילות הגופנית שלך מופרזת - 30 ק"מ ביום! זה מעורר בי דאגה לבריאותך אם אתה עומד להשתגע אז הכתובת היא לא אני אבל אם אתה תחליט לא להשתגע אז תיקח נשימה ארוכה וכל גרם שאתה יורד זה במקום קילו שאתה יכול לעלות אם לא תעשה את מה שאתה עושה. ושוב, תבדוק האם אתה לא אוכל מעט מידי
בונה עליה שהיא יודעת כמה אני אמור לעלות וכמעט לא מוריד, עבר המון המון זמן מאז הפסקתי לעשן האם במידה ואחזור לעשן קופסה ביום אצליח להוריד?