עלייה במשקל
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
25/03/2014 | 14:50 | מאת: עליתי
שלום, הייתי במשך שנתיים בדיאטה ומאז שהפסקתי עקב סבל שהדיאטה גרמה לי עליתי 10 קילו. המשקל שלי בעת הדיאטה היה מינימום 53 והיום אני שוקלת 63 והגובה שלי הוא 1.61. אני אוכלת מסודר ורוב היום אוכלת תקין. הבעיה העיקרית היא שבערב אני אוכלת המון. כ800 קלוריות. ובמהלך היום אני יכולה להחליף בארוחה שטויות כמו חטיפי שוקולד. אני צמחונית ואוהבת נורא מתוק. בנוסף לכך אני רגישה ללקטוז, כך שרוב אופציות האכילה שלי הן פחמימות. אני רוצה לרדת 6 קילו למשקל תקין בו אני גם נראית טוב. אני שותה המון מים, מכירה את כל כללי התזונה ויודעת את הקלוריות בכל מאכל אבל אני לא מיישמת את זה. מה אני אמורה לעשות? אני לא רוצה להמשיך לעלות ואני רוצה גם לרזות.
לקריאה נוספת והעמקה
25/03/2014 | 14:51 | מאת: עליתי
26/03/2014 | 15:25 | מאת: ד"ר אולגה רז
דבר ראשון, את לא צריכה לעשות דיאטה כימי שעושה דיאטה, אחרי שהוא מרזה הוא תמיד מעלה במשקל. מה שאת צריכה לעשות זה ללמוד לאכול מחדש. את חושבת שאת יודעת אבל כניראה שלא. ואפשר לעשות לך תכנית מאוד קלה בלי סבל שתרדי את מה שאת צריכה לרדת ושיהיה לך כיף. לצורך כך את צריכה לאכול כל 3 שעות אבל לא חטיפי שוקולד אלא פחמימות בריאות כמו לחם מלא, םריכיות אורזף, קרקרים, אורז, פסטה, גריסים וכו כדי שזה יתבצע את תצטרכי לעשות תכנון ולאכול לפיו. בתוך התכנון נכנס גם הנושא של הערב. אין בעיה שתאכלי כל שעה אבל רק את הדברים שמותר לך: ירקות, מרקים, פרוסות לחם עם ממרח וכו' את בכלל לא צריכה לדעת קלוריות אלא לדעת לאכול נכון. כדי לבנות לך תכנית מתאימה את יכולה לפנות לדיאטנית או לקנות ספר שלי: "לאכול לחם ולרזות" וללכת לפיו.