סוכר
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
03/09/2007 | 13:00 | מאת: מיכל
אני מתעמלת הרבה ארובי ופעמים בשבוע משקלות ומרגישה שהגוף שלי צריך סוכר פשוט האם זה טבעי שהגוף שלי ידרוש סוכר. אני אוכלת הרבה פחממות מורכבות אבל זה לא עוזר, הוא דורש את הסוכר. אבל בדרך כלל כל יום אני שותה שתי כוסות נס שכל נס עם כפית סוכר גדושה גדושה וזה מספיק לי ומשביע אותי, חטיף לא עוזר, נהפוכו - הוא מגביר לי את החושה לעוד ועוד מתוק (מה גם שיש לו ממד גליקמי גבוה והוא יוצר אלי תחושה של עוד). האם זה נורא, או שכדאי להתנזר או לפחות לנסות. לפעמים מרוב שאני מרגישה שאני צרכה את הסוכר את לוקחת שקיות סוכר בפה. שוב בדר"כ גם קפה שחור עם סוכר עוזר לי מאוד, אייך ניתן להיגמל מהסוכר והאם בכל זאת זה נורא לקחת כל יום שתי כפיות גדושות של סוכר ביום, או שזה יכול לפתח אפילו סכרת , למותר לציין שאם לא אקח סוכר לא יהיה לי סחרחורת יש בי רצון למתוק.לעיתים נדירות אני מרגישה חולשה אבל בדרך כלל רצון למתוק לאחר אימון מאוד אינטנסיבי.
לקריאה נוספת והעמקה
03/09/2007 | 14:39 | מאת: מוניקה קרן
שלום מיכל, נישמע לי שעלייך להתיעץ עם דיאטנית לגבי התפריט היומי שלך. אולי אינך אוכלת מספיק פחמימות במשך היום, או שאינך מחלקת אותן נכון ביחס לאימון ולכן הדרישה המוגברת. אין שום דבר רע בצריכת 2 כפיות סוכר ביום כשלעצמן. סוכרת אינה מתפתחת עקב אכילת סוכר באופן ספציפי. פרט לכך, לסוכר יש אינדקס גליקמי הגבוה ביותר. מה קורה כשאת אוכלת משהו מתוק אחר, כמו פרי למשל? האם הרצון למתוק נמצא אצלך גם לפני שהתאמנת באופן אינטנסיבי? אשמח לקבל עדכונים מוניקה קרן