ירידה בכולסטרול הרע עלייה בטיגליצרידים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
04/09/2007 | 16:34 | מאת: שרה בק
אני בת 32 ונמצאת בטיפולי פיריון במשפחתי יש היסטוריה רפואית של סכרת וכולסטרול גבוה, בבדיקות אחרונות הגעתי לכולסטרול 300 ובעקבותיהן פתחתי במשטר טבעוני, ובהתעמלות. בבדיקות חודש אחרי אכן חלה ירידה בכולסטרול ל - 220 אולם הייתה עלייה ברמות הסוכר 106 ובטגליצרידים מ -80 ל- 100. לא ברור למה? למיטב הבנתי הירידה אמורה להיות מקבילה בשניהם? האם יש הסבר לתופעה שכזאת???
04/09/2007 | 22:29 | מאת: מוניקה קרן
שלום שרה, גלוקוז וטריגליצרידים עולים בעקבות אכילה של סוכרים ופחמימות. האם יכול להיות שבמקביל להפחתת צריכת השומן העלית את צריכת הפחמימות, שזה לחם, דגנים, אורז, קינואה, כוסמת, וכד', תפוחי אדמה, בטטה, תירס, עדשים, אפונה, חומוס, שעועית, ופירות? רמת הטריגליצרידים עדיין תקינה, אך הגלוקוז כבר נחשב לגבוה. אני ממליצה שתפני לדיאטנית לקבלת הדרכה תזונתית מתאימה. בברכה מוניקה קרן