אבנים בכיס המרה - מה מותר לאכול?
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
06/09/2007 | 13:19 | מאת: ויקי
שלום, אני בת 24, סובלת מזה כחודשיים מכאבי בטן עזים ומכאבי גב. לאחר בדיקות מקיפות אובחנו גודש אבנים בכיס המרה ועיבוי של הדופן. הכאבים מתחזקים בעיקר בלילה והם קשים יותר ככל שאני אוכלת יותר. השבוע אושפזתי בשל כאבים בלתי נסבלים, הייתי בצום של 3 ימים וקיבלתי בתקופה זאת אינפוזיה. במהלך האשפוז אובחנה גם דלקת קלה בלבלב שנגרמה כתוצאה מהמצב. איני יודעת מה לאכול, אני חוששת לאכול היות שאני מודעת להשלכות. ירדתי בחודשיים האחרונים ב-8 ק"ג (גובהי 165, משקלי 50). נאמר לי להימנע מאכילת מזון מטוגן אך שמתי לב שהכאבים מופיעים גם ללא קשר לאכילת דברים מטוגנים. כרגע אני אוכלת רק ירקות ומוצרי חלב עם 0-3% שומן ותזונתי היומית מסתכמת בלא יותר מ-500 קלוריות. אשמח לקבל את המלצתך בנושא.
לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2007 | 18:19 | מאת: מוניקה קרן
שלום ויקי, התזונה המומלצת היא דלת שומן. משמעו באמת לא לאכול מזון מטוגן, מוצרי חלב עד 5% שומן, ללא חטיפים, ממתקים או מאפים המכילים שומן, בורקסים, במבה, ביסלי, גלידות, שוקולד וכו'. להמעיט באכילת סלטים כמו סלט חומוס, טחינה, חצילים במיונז. מה שמותר לאכול הם ירקות, פירות, מוצרי חלב עד 5%, בשר רזה לא מטוגן, דגנים ופחמימות כמו לחם, קורנפלקס, אורז, פסטה, קטניות. זה על קצה המזלג. אם לא קיבלת הדרכה מדיאטנית בביה"ח, פני לקבל הפניה לדיאטנית בקופת החולים. בברכה מוניקה קרן