מה לעשות
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
מגיל 4 הייתי ילדה מאוד שמנה אך בחופש בין ח' לט' רזיתי בעזרת ספורט ודיאטה ונראיתי ממש מצויין אך בגלל שפחדתי להשמין המשכתי עם הדיאטה והספורט וירדתי עוד, זה גרם למצב שהייתי כמעט אנורקסית שקלתי 46 בגובה 1.68. למזלי הצלחתי לצאת מזה בעזרת תמיכתה של דיאטנית ומשפחה ועכשיו אני נראית מצויין אני רזה במידה וממשיכה להתאמן בחדר כושר.אך,עכשיו התעוררה אצלי בעיה חדשה כנראה בגלל שכמעט שנה הגבלתי עצמי באוכל(לא אכלתי מתוק בכלל,לא לחם,לא פרות ,לא תפוחי אדמה ועוד...) כעת שאני מאפשרת לעצמי לאכול הכל לפעמים זה הופך לממש התקפי זלילה בהם אני אוכלת ממש המון, אני לא משמינה כי אני מתאמנת בצורה איכותית מאוד ויעילה אך זה גורם לי להרגיש לא בנוחמפני שאני מרגישה אחר כך בחילה וגם כי אני בכל זאת פוחדת להשמין מהסיבה שיש לי נטייה להשמנה, אך גם פוחד לרזות כי זה היה נורא...מה אוכל לעשות כדי להיות בן אדם נורמלי שלא סובל מכל מה שקשור למזון ומצליח פשוט לשמור על משקלו ולהנות מהחיים ומהמזון?
שלום להערכתי עליך לפנות לטיפול פסיכולוגי. ישנו פחד גדול ומאיים הקשור למשקל הן כשהוא נמוך והן כשהוא גבוה, יתכן וקיימת בעיה בדימוי הגוף ודימוי עצמי. יש קושי בשמירה על תזונה מאוזנת וניתוק הקשר בין אוכל להתמודדויות במצבים רגשים ולכן בעבר זה התבטא באנורקסיה וכיום בהתקפי זלילה.