השמנה חוזרת לאחר דיאטה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
23/09/2007 | 19:01 | מאת: אורית
למנהלי הפורום שלום, בעלי טופל במרפאתכם במשך כחצי שנה וירד כ-15ק"ג. (בתחילת הטיפול ה-BMI שלו היה מעל 30). הטיפול נמשך כחצי שנה ונפסק בסביבות יוני השנה. מאז ועד היום העלה בעלי את כל המשקל שירד (ככה זה נראה הוא לא אומר בדיוק כמה הוא שוקל) שאלותי: האם זה לגיטמי שאשה תתערב במצב ההשמנה של בעלה ואף תעשה צעדיים מעשיים לשם כך. (זו שאלה שאני מתלבטת בה הרבה שנים וכל פעם משנה את דעתי). האם במסגרת הטיפולים שלכם אתם יכולים להציע טיפולים יותר דרסטיים (לדוגמא טיפול פסיכ' בכדורים-לדעתי בעלי הוא אכלן כפיתי)? ושאלה אחרונה: מה המחויבות שלכם למטופל לאחר תום תקופת הטיפול. (הטיפול הסתיים בסביבות מאי יוני בהבנה שהתהליך הושלם). אני פונה ללא ידיעתו של בעלי ובשם בדוי (למרות שאני יודעת שהוא לא יכנס לפורום הזה ו/או לכל פורום אחר). תודה מראש על התשובה.
לקריאה נוספת והעמקה
23/09/2007 | 19:59 | מאת: אורית
אני מקוווה שההודעה תהיה בהמשך להודעה קודמת (לא מצאתי מקום ל"תגובה") כדי לסבר את האוזן (אכילה כפיתית=BMI מעל 30) אני מתקנת את הודעתי הקודמת: משקלו של בעלי בתחילת הטיפול היה 125ק"ג על 1.75מ' (שזה כמובן יותר קרוב ל40BMI מאשר לשלושים). אורית
24/09/2007 | 11:16 | מאת: ד"ר סילבינה מצקין לוי
אורית שלום : אין לנו אפשרות להתייחס לשאלתך מכיוון שאיננו יודעים במי מדובר. באופן עקרוני אנחנו מנהלים מעקב טלפוני וקשר הדוק עם המטופלים שלנו אחרי תום הטיפול, כך שרוב הסיכויים שההחלטה לגבי סיום הטיפול היתה ביוזמת בעלך. נשמח לשוחח עימך טלפונית, את מוזמנת להתקשר לטלפון 03-6764880 בברכה ד"ר סילבינה מצקין לוי
25/09/2007 | 00:59 | מאת: אורית
תשובתך הייתה רק לגבי השאלה השלישית. והמסקנה שלי היא שבעלי -כנראה - נשבר מהדיאטה ונתן לי להבין שהטיפול הסתיים ובעצם לא כך. שתי השאלות האחרות היו עקרוניות ולא אישיות. שאלתי על מה ועד כמה אשה ממלאת תפקיד ויכולה להתערב בחיים של בעלה. ומה לכם יש להציע למי שנכשל בשיטה אחת. את בעלי הבאתי כדוגמה לשאלות ולא ביקשתי התיחסות ספציפית למקרה שלי. עדין אני מקווה לקבל מענה לשתי השאלות לילה טוב.
27/09/2007 | 19:19 | מאת: שושי
טיפים להצלחה בתכנית הפחתה במשקל, המאמר מאת מישהי שהפחיתה במשקלה ושומרת כבר מעל ל 3 שנים. מה נשתנה השנה? 10 טיפים שיהפכו את תהליך הירידה במשקל לבריא, מוצלח ואפילו קל! אז מה נשתנה בשנה הבאה עלינו לטובה? מעשה ראשיתו בשינוי צורת החשיבה והתרכזות במטרה! עבורכם סיכמתי את הטיפים הללו ששירתו אותי נאמנה בזמן שאני הפחתתי במשקל ועזרו להביא אותי לתוצאה הרצויה לי - 10 ק"ג בשלושה חודשים ושומרת על משקלי עד היום, שלוש שנים אחרי. 1. מחקרים מראים שאנשים רבים מבלבלים בין רעב לבין צמא, ולכן אוכלים כאשר בעצם צריכים לשתות. כדי לבדוק אם אנחנו באמת רעבים או שסתם אנחנו רוצים לנשנש משהו, או בכלל צמאים נתחיל באפשרות ה"חסכונית בקלוריות" כמובן- שתו כוס מים. אם הבטן עדיין עושה קולות ואתם עדיין רעבים - תאכלו, אך במידה ואתם לא רעבים – חסכתם לעצמכם קלוריות שלא הייתם צריכים להכניס לגוף מלכתחילה. וגם אם במקרה הייתם רעבים בכל זאת – אכילת ארוחה אחרי שתיית כוס מים תסייע לכם לאכול בפרופורציות המתאימות, למוח לוקח 20 דקות ל"עכל את השובע". אל תאכלו משעמום, זכרו - "מה שנכנס בשנייה – יוצא תוך שנה". 2. מה כדאי לאכול בין הארוחות אם באמת רעבים? אני ממליצה על ירקות ירוקים, (ותתפלאו – ביניהם מעניינים מאוד – נסו את הקולורבי) אפשר להוסיף חצי כפית שמן זית ומיץ לימון. אפשר לאכול יוגורט, או כ 5 אגוזים כלשהם לא קלויים. רעיון לארוחת ביניים נוספת הוא ביצה קשה, כמובן שבלי תוספות למיניהן כמו לחמניות או לחם. ביצה זה חלבונים וזה נותן תחושת שובע לגוף שתאכלו אותה מספר פעמים ללא לחם, תבינו כמה הוא היה מיותר. 3. שמרו על אורח חיים פעיל עד כמה שניתן. וכשאני כותבת אורח חיים פעיל, אני מתכוונת לכזה שמתחיל בפרטים הקטנים - אם יש לכם רכב, תשאירו את הרכב מעט רחוק יותר מהמקום אליו אתם רוצים להגיע, כדי שתהיה לכם הזדמנות ללכת. עשו פעילות עם הרגליים ועם הידיים כשאתם צופים בטלוויזיה. תרגישו בריאים! 4. כדאי מאוד לא לשכוח, בסיום תכנית הירידה במשקל, לשמור על משקלכם החדש לפחות למשך אותו פרק זמן שנדרש לכם להגיע אליו ובתוך כך מינון קלורי לא גבוה, כדי שהגוף יתרגל למשקל החדש ולא תחזרו למשקל הקודם או אפילו תוסיפו מעבר לכך. 5. תאכלו בין 3-5 ארוחות קטנות ומגוונות מבחינה תזונתית במשך היום. 6. מים מים מים - כולנו כבר יודעים שמים הם מרכיב מאוד חשוב בכל דיאטה (מומלץ 2 ליטר ביום) אך הקפידו בבקשה שלא לשתות את הכמות הזו בבת אחת, אלא לפרוס אותה על פני כל היום. הדבר עומד על אותו עקרון של השקיית עציץ בהרבה מים בבת אחת. כל פעם לקחת לגימה או כמה לגימות, וודאו שהגעתם לכמות הנדרשת. אם קשה לכם לשתות מים, קחו תמצית של תה צמחים ותכניסו לבקבוק של ליטר וחצי – שניים או תסחטו לימון ותוסיפו כפית סוכר (רצוי חום). העיקר שתשתו! 7. ירקות – טובים יותר, טובים פחות: כשיש לכם באותה קבוצה של ירקות אחד צבעוני ואחד פחות, תמיד תבחרו בצבעוני יותר, למשל בטטה עדיפה על תפוח אדמה מבחינה תזונתית. משמעותם של הצבעים הללו חשובה מאוד והם מעידים על הערכים התזונתיים של אותו הירק. התרחקו ממטוגנים כמה שיותר ולחמים לבנים. 8. הימנעו משתיית קולה, וזה כולל דיאט ועוד מיצים מתוקים למיניהם. 9. אם אתם יודעים שאתם יוצאים למסיבה, מסעדה, חתונה או אירוע משפחתי אחר שבו יש אוכל בשפע, תאכלו בארוחות האחרות שבאותו יום מעט מבחינה קלורית כדי שתוכלו לא ל"העניש את עצמכם", אך כמובן לשים לב מה אוכלים וכמה. למשל, אם אתם לוקחים סלט חסה, אז את הרוטב העשיר שימו בצד ומעט ולא מעל והרבה. לפעמים הרוטב מכיל את כמות הקלוריות של ארוחה שלמה אחת ביום. אתם ספונטניים? יוצאים מבלי לתכנן? חסכו קלוריות מיותרות כל יום במחשבה על כך שכשתצאו תוכלו להנות מאותן הקלוריות שחסכתם, ושוב- במידה! 10. בתור אחת שאוהבת מתוקים ושזו עדיין נקודת התורפה שאני משנה בהדרגה, אני יכולה לומר שגם היום אני מחליטה לאפשר לעצמי להנות מ- 2 קוביות שוקולד מריר פעמיים בשבוע, או עוגה יבשה (פרוסה דקה) פעם בשבוע, בסופשבוע כשאוכלים עם כל המשפחה. דיאטה אמיתית היא כזו שאפשר לנהל איתה אורח חיים נורמאלי שבו לא נשללים מכם לגמרי הדברים שאתם אוהבים. ועוד טיפ שאולי לא קשור בתזונה עצמה, אבל מאוד קשור למה שמניע אותנו לתזונה נכונה; קבעו לעצמכם מטרה ותלו אותה מול הפנים. זה יכול להיות הג'ינס שלא לבשתם מזמן, בגד ים שאתם רוצים להיכנס אליו בקלות או שמלה. קחו את אותו הפריט ותלו אותו על קרטון. שימו את זה במקום בולט. מקום שבו וודאי תתקלו בו כשאתם קמים בבוקר ולפני שאתם הולכים לישון, חדר שינה, אולי חדר אמבטיה, ובכל פעם שתתקלו באותו הפריט זה יזכיר לכם מהי המטרה, מדוע אתם בחרתם בה וחשוב מכל - תתחילו לראות את עצמכם שם. המטרה היא בסופו של דבר שלא רק תראו נפלא, אלא גם תרגישו נפלא. אם תרגישו שאתם מענישים את עצמכם זה לא יחזיק מעמד. בסוף עוד תיזכרו בצחוק ובהנאה בתקופה הזאת, במיוחד כשתרדו את הקילוגרמים הלא רצויים ותראו את ההיקפים החדשים שלכם במראה. ממש 10! למידע נוסף ושאלות - אל תהססו לפנות אליי: שוש הרשקו בריאות ואיכות חיים טל.: 054-4293195
04/10/2007 | 04:26 | מאת: לא עוד
ממש עצות של דיאטנית, כמה חבל שזה לא מחזיק מים. לפי העצות שלך, אין ספק שלהוריד במשקל זה סיוט ולשמור עליו זה ממש סבל לכל החיים: לא לאכול פה, להיזהר מזה, לאכול 3-4 ארוחות קטנות ועוד שלל קלישאות שלא יעזרו לאף אחד. את ממש מעודדת אנשים להישאר שמנים וזה נורא חבל. שמנים רוצים להיות רזים גם בראש וגם בגוף ומה שאת אומרת להם זה בעצם שאין חיה כזאת. ירדתם במשקל( קרעתם את עצמכם עד עכשיו) ? עכשיו תתחילו לסבול באמת! לוקח למוח 20 דקות לעכל ששבענו? שמעתי על המחקר הזה, עוד קלישאה שמזכירה לי קלישאה אחרת: "ספורט מזרז ירידה במשקל" או, "כדי לרזות צריך מאזן קלוריות שלילי" ממש קרעת אותי מצחוק. הגוף דרך אגב, אומר לנו שהוא שבע בשניה שזה קורה. אבל איך תדעי אם את מדקלמת את כל הלוקשים שקיימים בייקום? למה לא לאכול בין הארוחות? למה לאכול בשעה מוגדרת מראש? למה זה טוב? כל אלו קלישאות שלא יעזרו לאף אחד. "תחסכו לעצמכם קלוריות"? אין אדם בעולם שיודע לכמה קלוריות הגוף שלנו זקוק, בכל יום זה משהוא אחר, כל ארוחה היא סיפור אחר לגמרי אז מי את לקבוע מה מותר ומה אסור? רק הגוף שלך יודע את הפרטים האלו( רמז: הגוף שלך זה לא הראש/מוח שלך) והוא עושה זאת מצויין בלי שתתערבי.