לא מפסיקה לחשוב על אוכל
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
24/09/2007 | 17:55 | מאת: גלי
שמי גלי, בת 16 (1.68 ס"מ על 59 ק"ג) עברתי דיאטה בעזרת שומרי משקל, וירדתי 6 ק"ג. עכשיו, אני נאבקת בכל כוחי ברצון למתוקים. עכשיו, בחופש, אני מוצאת את עצמי מחטטת בארונות וגונבת שוקולדים בלי היכר. המחשבה על אוכל פשוט לא יוצאת לי מהראש! מה עליי לעשות?
לקריאה נוספת והעמקה
25/09/2007 | 10:55 | מאת: מוניקה קרן
שלום גלי, כל הכבוד על הירידה המרשימה במשקל. זה בטח היה לא קל, ולכן חשוב מאוד שתצליחי לשמור על התוצאות. למה את נלחמת ברצונך למתוקים? שוקולד, גלידה, עוגה, כולם מאוד טעימים ולכן אנו אוהבים לאכל אותם. אם את אוהבת שוקולד למשל, חשוב שתשלבי אותו בתפריט שלך. החשיבות היא בכמויות. 2-3 קוביות ביום או כמהפעמים בשבוע, לא יפגמו במאמצך לשמור על המשקל. לעומת זאת אם תנסי להימנע מלאכול ממתקים לאורך תקופה ארוכה, לבסוף הסכר יתפרץ ותמצאי את עצמך בעיצומה של זלילה בלתי נשלטת. בברכה מוניקה קרן
25/09/2007 | 14:03 | מאת: שירה
היי גלי, בהמשך למה שנמסר לך ממוניקה אני רוצה לחזק את דבריה ולומר לך שאכן המנעות מוחלטת מהמתוקים תגרור אחריה אכילה בלתי נשלטת שלהם שבסופו של דבר תזיק לך נפשית וגופנית. אני כותבת את הדברים מניסיוני האישי, וכן ממליצה לך לשלב אותם בתפריט היומי כחלק מסך הקלוריות היומי שאת צורכת.אני מאמינה שאז תפסיקי לחשוב על זה בצורה אינטנסיבית כמו שאת מתארת, ונסי תמיד מעבר לזה להתעסק בדברים אחרים שאת אוהבת שלא קשורים לאוכל כמו מוסיקה, ספורט, מחשב או חברים. בהצלחה, שירה
27/09/2007 | 19:20 | מאת: שושי
טיפים להצלחה בתכנית הפחתה במשקל, המאמר מאת מישהי שהפחיתה במשקלה ושומרת כבר מעל ל 3 שנים. מה נשתנה השנה? 10 טיפים שיהפכו את תהליך הירידה במשקל לבריא, מוצלח ואפילו קל! אז מה נשתנה בשנה הבאה עלינו לטובה? מעשה ראשיתו בשינוי צורת החשיבה והתרכזות במטרה! עבורכם סיכמתי את הטיפים הללו ששירתו אותי נאמנה בזמן שאני הפחתתי במשקל ועזרו להביא אותי לתוצאה הרצויה לי - 10 ק"ג בשלושה חודשים ושומרת על משקלי עד היום, שלוש שנים אחרי. 1. מחקרים מראים שאנשים רבים מבלבלים בין רעב לבין צמא, ולכן אוכלים כאשר בעצם צריכים לשתות. כדי לבדוק אם אנחנו באמת רעבים או שסתם אנחנו רוצים לנשנש משהו, או בכלל צמאים נתחיל באפשרות ה"חסכונית בקלוריות" כמובן- שתו כוס מים. אם הבטן עדיין עושה קולות ואתם עדיין רעבים - תאכלו, אך במידה ואתם לא רעבים – חסכתם לעצמכם קלוריות שלא הייתם צריכים להכניס לגוף מלכתחילה. וגם אם במקרה הייתם רעבים בכל זאת – אכילת ארוחה אחרי שתיית כוס מים תסייע לכם לאכול בפרופורציות המתאימות, למוח לוקח 20 דקות ל"עכל את השובע". אל תאכלו משעמום, זכרו - "מה שנכנס בשנייה – יוצא תוך שנה". 2. מה כדאי לאכול בין הארוחות אם באמת רעבים? אני ממליצה על ירקות ירוקים, (ותתפלאו – ביניהם מעניינים מאוד – נסו את הקולורבי) אפשר להוסיף חצי כפית שמן זית ומיץ לימון. אפשר לאכול יוגורט, או כ 5 אגוזים כלשהם לא קלויים. רעיון לארוחת ביניים נוספת הוא ביצה קשה, כמובן שבלי תוספות למיניהן כמו לחמניות או לחם. ביצה זה חלבונים וזה נותן תחושת שובע לגוף שתאכלו אותה מספר פעמים ללא לחם, תבינו כמה הוא היה מיותר. 3. שמרו על אורח חיים פעיל עד כמה שניתן. וכשאני כותבת אורח חיים פעיל, אני מתכוונת לכזה שמתחיל בפרטים הקטנים - אם יש לכם רכב, תשאירו את הרכב מעט רחוק יותר מהמקום אליו אתם רוצים להגיע, כדי שתהיה לכם הזדמנות ללכת. עשו פעילות עם הרגליים ועם הידיים כשאתם צופים בטלוויזיה. תרגישו בריאים! 4. כדאי מאוד לא לשכוח, בסיום תכנית הירידה במשקל, לשמור על משקלכם החדש לפחות למשך אותו פרק זמן שנדרש לכם להגיע אליו ובתוך כך מינון קלורי לא גבוה, כדי שהגוף יתרגל למשקל החדש ולא תחזרו למשקל הקודם או אפילו תוסיפו מעבר לכך. 5. תאכלו בין 3-5 ארוחות קטנות ומגוונות מבחינה תזונתית במשך היום. 6. מים מים מים - כולנו כבר יודעים שמים הם מרכיב מאוד חשוב בכל דיאטה (מומלץ 2 ליטר ביום) אך הקפידו בבקשה שלא לשתות את הכמות הזו בבת אחת, אלא לפרוס אותה על פני כל היום. הדבר עומד על אותו עקרון של השקיית עציץ בהרבה מים בבת אחת. כל פעם לקחת לגימה או כמה לגימות, וודאו שהגעתם לכמות הנדרשת. אם קשה לכם לשתות מים, קחו תמצית של תה צמחים ותכניסו לבקבוק של ליטר וחצי – שניים או תסחטו לימון ותוסיפו כפית סוכר (רצוי חום). העיקר שתשתו! 7. ירקות – טובים יותר, טובים פחות: כשיש לכם באותה קבוצה של ירקות אחד צבעוני ואחד פחות, תמיד תבחרו בצבעוני יותר, למשל בטטה עדיפה על תפוח אדמה מבחינה תזונתית. משמעותם של הצבעים הללו חשובה מאוד והם מעידים על הערכים התזונתיים של אותו הירק. התרחקו ממטוגנים כמה שיותר ולחמים לבנים. 8. הימנעו משתיית קולה, וזה כולל דיאט ועוד מיצים מתוקים למיניהם. 9. אם אתם יודעים שאתם יוצאים למסיבה, מסעדה, חתונה או אירוע משפחתי אחר שבו יש אוכל בשפע, תאכלו בארוחות האחרות שבאותו יום מעט מבחינה קלורית כדי שתוכלו לא ל"העניש את עצמכם", אך כמובן לשים לב מה אוכלים וכמה. למשל, אם אתם לוקחים סלט חסה, אז את הרוטב העשיר שימו בצד ומעט ולא מעל והרבה. לפעמים הרוטב מכיל את כמות הקלוריות של ארוחה שלמה אחת ביום. אתם ספונטניים? יוצאים מבלי לתכנן? חסכו קלוריות מיותרות כל יום במחשבה על כך שכשתצאו תוכלו להנות מאותן הקלוריות שחסכתם, ושוב- במידה! 10. בתור אחת שאוהבת מתוקים ושזו עדיין נקודת התורפה שאני משנה בהדרגה, אני יכולה לומר שגם היום אני מחליטה לאפשר לעצמי להנות מ- 2 קוביות שוקולד מריר פעמיים בשבוע, או עוגה יבשה (פרוסה דקה) פעם בשבוע, בסופשבוע כשאוכלים עם כל המשפחה. דיאטה אמיתית היא כזו שאפשר לנהל איתה אורח חיים נורמאלי שבו לא נשללים מכם לגמרי הדברים שאתם אוהבים. ועוד טיפ שאולי לא קשור בתזונה עצמה, אבל מאוד קשור למה שמניע אותנו לתזונה נכונה; קבעו לעצמכם מטרה ותלו אותה מול הפנים. זה יכול להיות הג'ינס שלא לבשתם מזמן, בגד ים שאתם רוצים להיכנס אליו בקלות או שמלה. קחו את אותו הפריט ותלו אותו על קרטון. שימו את זה במקום בולט. מקום שבו וודאי תתקלו בו כשאתם קמים בבוקר ולפני שאתם הולכים לישון, חדר שינה, אולי חדר אמבטיה, ובכל פעם שתתקלו באותו הפריט זה יזכיר לכם מהי המטרה, מדוע אתם בחרתם בה וחשוב מכל - תתחילו לראות את עצמכם שם. המטרה היא בסופו של דבר שלא רק תראו נפלא, אלא גם תרגישו נפלא. אם תרגישו שאתם מענישים את עצמכם זה לא יחזיק מעמד. בסוף עוד תיזכרו בצחוק ובהנאה בתקופה הזאת, במיוחד כשתרדו את הקילוגרמים הלא רצויים ותראו את ההיקפים החדשים שלכם במראה. ממש 10! למידע נוסף ושאלות - אל תהססו לפנות אליי: שוש הרשקו בריאות ואיכות חיים טל.: 054-4293195
27/09/2007 | 19:15 | מאת: שושי
כולם יודעים שארוחת בוקר היא החשובה במהלך היום. רבים מדלגים עליה וחלק גדול אוכלים פחמימות פשוטות, כמו לחמניה, קרואסון ודומיהם. הדבר הזה מוביל לעליית סוכר מהירה בדם שגורמת ללבלב להפריש אינסולין, כדי להוריד את רמת הסוכר. לעתים, זה מוריד את רמת הסוכר מתחת לנורמה ואז שוב אנו רעבים ומחפשים פחמימות פשוטות, כולל השוקולדים שאת מדברת עליהם. ==> כעת כשאנחנו קמים בבוקר, אנחנו מרגישים רעבים. התאים שלנו מבקשים שנספק להם את כל הרכיבים התזונתיים שהם צריכים. ==> רובנו בוחרים מזון שמכיל סוכר שמתפרק מהר ==> זה גורם להפרשת אינסולין לדם ==> מה שהופך את הסוכר בדם לשומן ==> רמת הסוכר בדם יורדת ואנחנו שוב רעבים ו………חוזר חלילה! זה קורה מספר פעמים במהלך היום, מה שגורם לאחסון השומן שבדם בתאי השומן כלומר השמנה! בנוסף זה מכביד מאוד על התאים שמייצרים את האינסולין וכן על כל תאי הגוף, דברים שלאורך זמן גורמים לכל מיני תחלואים. כל זה מתחיל מארוחת בוקר גרועה! בגלל מעגל האינסולין ארוחת בוקר פחמימתית גורמת ל: השמנה בלתי נשלטת סכרת בעיות לחץ דם מחלות לב עצירות האצת תהליכי הזדקנות מערכת חיסונית חלשה בריחת סידן ============================================== מה יקרה אם בחירת המזון שלנו תהיה אחרת? אם נבחר מזון המכיל סוכר שמתפרק לאט ==> אין הפרשת אינסולין לדם ==> ירידה מתונה ברמת הסוכר בדם ==> בגוף מתרחש תהליך אחר אשר הופך שומן שבגוף לסוכר אשר נצרך על ידי הגוף ==> זה מוביל להרזיה! מהן התכונות הדרושות לארוחת בוקר תקינה? היא צריכה לספק את 114 הרכיבים התזונתיים הדרושים היא צריכה לספק לגוף אנרגיה מבלי להעלות את רמת הסוכר והאינסולין בדם מה תהיינה התוצאות של ארוחת בוקר כזו? שליטה על הדחף לאכול רמת סוכר תקינה לחץ דם תקין דיכוי תהליכים דלקתיים (ע"י נוגדי חמצון) יציאות תקינות מאטה את קצב חילוף החומרים ולכן גם את ההזדקנות תומכת במערכת החיסונית חומציות תקינה בדם מונעת בריחת סידן איפה אפשר לקבל ארוחת בוקר כזו? ממני...החברה שלנו פיתחה תוכנית חדישה לארוחת בוקר בריאה אשר מסייעת לפתור את כל הבעיות המצוינות למעלה : 1. מספקת לגוף את המרכיבים ההכרחיים 2. מספקת אנרגיה ממקור חלבוני ולא פחמימתי 3.לא מעלה את רמת הסוכר בדם ומונעת עלייה ברמת האינסולין בדם ופרט לכך מנקה את מערכת העיכול,משפרת ספיגה של מרכיבי מזון ושומרת על מאזן המים במהלך היום. ארוחת בוקר נכונה מתחילה אחלה יום שושי הרשקו בריאות ואיכות חיים טל.: 054-4293195
07/10/2007 | 10:32 | מאת: חופית עטיה
שלום לך קראתי ויישמתי את כל מה שכתבת על ארוחת הבוקר. אני משתמשת ברדוקטיל כבר 4 חודשים וירדתי 16 ק"ג והדרך שלי עוד ארוכה. אני עובדת במשרד וברצוני לדעת איזה ארוחת בוקר אני יכולה להביא איתי מהבית שתהיה לי טובה ומשביעה וכמובן שתכלול את כל מה שאת דוגלת בו.