השמנה קיצונית בילדה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
06/10/2007 | 19:52 | מאת: אמ
בתי בת שבע וחצי. עד גיל שנתיים וחצי היא היתה מתחת לכל העקומות. (היא נולדה 2 ק"ג ובנתה עקומת גדילה משלה). לאחר הולדת אחיה הצעיר היא החלה לפתח עצירויות והתחילה עלייה דראסטית במשקל,כך שתוך חודשים ספורים היא עברה את עקומת המאה אחוז. היום גובהה 1.35 ומשקלה 50 ק"ג. היינו בקבוצת הורים לתזונה בריאה ואכן שינינו את כל הרגלי התזונה בבית שבו גדלים גם שני אחים רזים מאד. היא ילדה מאד פעילה (רצה, משתוללת, רוקדת, רוכבת על אופניים וכו') אך היא אוהבת לאכול הרבה. היא אינה אוכלת ממתקים אלא נהנית מהאוכל ואינה מסתפקת במנה אחת סבירה. ערכנו לה בדיקות מקיפות ורופאת הילדים אומרת שהכל תקין ובכל זאת אינני שקטה. חשוב לציין כי ההשמנה אצלה מתבטאת בעיקר בבטן גדולה ונפוחה מאד - מה שמגביר את אי השקט שלנו. איננו מצליחים להגיע אתה לירידה במשקל שרק עולה עם הזמן. אנחנו במצוקה ואובדי עצות. לאיזה מומחה עלינו לפנות? ובאילו כיוונים כדאי לברר מה מקור הבעייה? אנחנו מודים לך מראש על התייחסותך.
לקריאה נוספת והעמקה
09/10/2007 | 19:00 | מאת: מוניקה קרן
שלום, אני ממליצה לפנות לטיפול קבוצתי לילדים (בשילוב עם ההורים). בגיל הזה כבר חשוב לשתף את הילדה, שתיקח חלק אקטיבי בתהליך. מומלץ שילוב של טיפול תזונתי עם אספקטים נוספים, קוגנטיביים, דימוי גוף וכד'. אצלנו במרפאה אנו מקיימים קבוצות כאלו. את מוזמנת לגלוש באתר ולהתרשם www.drlevy.co.il. מבחינה רפואית, עלייך לפנות לרופאת הילדים ולשקול ביחד איתה פניה לאנדוקרינולוג לבירור סיבת ההשמנה. בברכה מוניקה קרן