השמנה עקב טיפול כימותרפי
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני בת 29 ועברתי טיפולים כימותרפיים כ 7 חודשים לטיפול בלימפומה שאינה הוטצקינס. חלק מהפרוטוקול של הטיפול (CHOP + מבתרה) הינו טיפול בסטרואידים. כתוצאה מהטיפול עליתי כ 15 ק"ג, אשר אמורים לרדת כמה חודשים אחרי הטיפול. עברו להם כבר 5 חודשים מאז סיימתי עם הטיפולים(הוגדרה רמיסיה) ועדין לא ירד גרם ממשקלי למרות שחזרתי לתזונה בריאה ואורגנית ולפעילות ספורטיבית בהיקף מלא. מה הסיבה? האם יכול להיות שכתוצאה מהטיפולים נפגע משהו שאחראי על מטבוליזים,ויסות הורמונים או כל דבר אחר שמשפיע על חילוף החומרים? מה עושים? אודה לכם מאד על עזרתכם :-)
לקריאה נוספת והעמקה
שלום קרן, עלייך לפנות ליעוץ תזונתי פרטני. יש לעשות הערכה לגבי המזון שאת צורכת ולהרכיב לך תפריט אישי. יש סיכוי שאת יכולה לקבל זאת במסגרת קופ"ח, אצל הדיאטנית שטופלת אצלה (אם כך היה). בברכה מוניקה קרן