שמעתי שבתפוח אדמה יש חומר שגורם להשמנה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
20/10/2007 | 22:02 | מאת: אלינור
ולא משנה איך מכינים אותו, אפילו ללא תוספת שומן כלשהי, ולכן במקומו עדיף לאכול לדוגמא אורז או קוסקוס. האם באמת זה נכון? באמת אורז משמין פחות מתפוחי אדמה?! תודה מראש.
22/10/2007 | 11:55 | מאת: מוניקה קרן
שלום אלינור, מבחינה קלורית תפו"א ואורז מאוד דומים. תפו"א בינוני מכיל כ- 75 קלוריות וכך גם ב-3 כפות אורז מבושל. ההבדל הוא שלתפו"א יש אינדקס גליקמי גבוה יותר, שמשמעו שהוא גורם לעלייה מהירה יותר של הסוכר בדם ולשובע מקוצר יותר. כלומר, אחרי אכילת אותה מנת פחמימה, אחרי תפוח האדמה רעבים יותר ועלולים לאכול יותר. בברכה מוניקה קרן