כמה שאלות
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
21/10/2007 | 13:15 | מאת: חסוי
שלום דוקטור, אני כן בן 15 וחצי אני לא כול כך שמן אבל הגוף שלי בריא כזה ואני רוצה שהוא יהיא קטן כמו של חברים שלי אז אני עושה דיאטה ויש לי כמה שאלות שאני לא מבין אותם 1.מזה בעצם קלוריות אני רואה למשל ספגטי כתוב 350 קלוריות ואחוזי שומן גרם 1 ובמרשמלו כתוב קלוריות 256 ואחוזי שומן גרם 0 אז מזה אומן שעים אני אוכל מרשמלו זה לא משמין ביכלל כי כתוב על זה 0 גרם שומן ועים אני עושה ספגטי עים רק רסק עגבניות אני עושה 200 גרם ספגטי זה 2 אחוז גרם שומן ואני סם רסק עגבניות שזה 0 אחוז גרם שומן אז אני משמין רק 2 גרם?? בקיצור אני לא מבין מזה קלוריות 2. עים אני אוכל ביום רק ירקות מידי פעם תהי אז כמה גרם אני יוריד ביום אני כבר שבועיים אוכל הרוב ירקות טיפה לחם ושותה מיץ תפוזים,ענבים,מנגו, העים המיצים האלה משמינים? מאז שהתחלתי לאכול קצת והרוב ירקות אני מרגיש שהורדתי לפחות חצי קילו או יותר תודה על התשובות יום טוב
לקריאה נוספת והעמקה
22/10/2007 | 12:47 | מאת: מוניקה קרן
שלום, קלוריה היא יחידת אנרגיה. הקלוריות במזון נובעות מכמות הפחמימות, חלבונים ושומנים. כל גרם של פחמימה או חלבון נותנים כ-4 קלוריות וכל גרם שומן מספק 9 קלוריות. לכן גם במזונות ללא שומן או עם אחוז שומן נמוך יש ערך קלורי (כמו המרשמלו). כך למשל גם למיצי פרי יש ערך קלורי די גבוה. כוס של 200 מ"ל מיץ מספקת כ- 90 קלוריות. מה שגורם להרזייה היא אכילת פחות קלוריות ממה שהגוף זקוק כדי לתחזק את עצמו ולבצע את הפעילויות היומיומיות. כלומר אם גופך זקוק ל- 2500 קלוריות ביום ואתה אוכל 2000 קלוריות בלבד, את 500 הקלוריות החסרות על הגוף לגייס מהמאגרים. וכך הוא משתמש במאגרי השומן ולאט לאט מרוקן אותם. כמובן שאם אתה צורך מעבר למה שהגוף נזקק, הוא מאחסן את העודפים ובונה מאגרי שומן. אכילת ירקות אינה גורמת להרזיה. ירקות מכילים מעט מאוד קלוריות ולכן ניתן לאכול הרבה ירקות מבלי לאכול הרבה קלוריות. ירקות מאוד בריאים ומסייעים לתהליך הרזיה ושמירת משקל משום שהם מספקים גם ויטמינים ומינרלים וכן סיבים תזונתיים העוזרים לפעילות מעיים תקינה ומקנים תחושת שובע לאורך זמן. מומלץ שתאכל ארוחות מסודרות שיכילו ירקות (בכל ארוחה), אך גם מזונות אחרים כמו דגנים מלאים, מוצרי חלב עד 5% שומן, בשר רזה, לא מטוגן. כדאי להפחית צריכת חטיפים וממתקים ולהרבות שתיית מים. כמו כן כדאי לבצע פעילות גופנית באופן שגרתי. בברכה מוניקה קרן