שמירה על משקל לאחר הרזיה
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
22/10/2007 | 22:11 | מאת: חגי
שלום, אני בן 21 ונמצא כרגע במסגרת קורס צבאי (אין שם אימוני כושר, זה קורס עיוני). לפני 8 חודשים (באמצע אפריל) התחלתי דיאטה לאחר שהגעתי למשקל של 88 ק"ג (גובה- 1.75) וזאת מבלי להתייעץ עם אף אחד או עם דיאטנית. עשיתי דיאטה חריפה מאד (ולא בריאה בעליל) שכללה הליכה של 80 דקות ביום והקצבה של 700 קלוריות בלבד ליום. אני יודע היום לאחר מעשה שזאת הייתה דיאטה לא בריאה ושהגוף די הסתגל לחיות עם מה שיש אבל אז לא ידעתי את זה. בסופו של דבר, אני שוקל היום 60 ק"ג (בנוסף, בבדיקות שעשיתי בחדר כושר יצא שיש לי 10% שומן בגוף). היה קשה מאד (הייתי רעב בערך 4 חודשים רצוף....) אבל לא נשברתי. אני נמצא היום במצב שאני נורא פוחד לעלות במשקל (אני סופר קלוריות לכל מה שאני אוכל) ואין לי מושג איזה תפריט לבנות לעצמי כדי לשמור על המשקל הנוכחי (יש לציין שאני מרגיש שהקיבולת של הקיבה שלי נשארה אותה דבר) אני אשמח אם תוכלו לעזור לי ולתת לי המלצות מה לעשות מכאן והלאה, סה"כ אני מאד נחוש ומסוגל לשמור על תפריט קבוע לאורך זמן (למרות שלאחרונה קצת נשברתי ובצעתי "פשיטות" על המקרר בבית...) תודה רבה
לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2007 | 09:01 | מאת: חגי
יש לי עוד שאלה, במסגרת המאבק העכשווי שלי בשמירה על המשקל יש לי לפעמים "נפילות" שבהם אני מגזים באכילה ו"מתפרע" על המקרר. על מנת לאזן כאלה מקרים, בימים שאחרי ה"נפילות" האלה אני משתדל לאכול פחות (אבל לא להרעיב את עצמי) ולעשות יותר כושר. מכיוון שאני כל יומיים שוקל את עצמי, אני שם לב שבימים שאחרי "הנפילות" אני עולה באיזה 2-3 קילו ובימים של הצמצום שלאחר "הנפילות" אני מוריד את אותם 2-3 קילו (ולפעמים אפילו יותר) די במהירות (בערך קילו ביומיים). האם העליות והירידות האלה הגיוניות או שזה סה"כ עליות וירידות של נוזלים בגוף או משהו כזה?
24/10/2007 | 07:24 | מאת: מוניקה קרן
שלום חגי, הסיבה שאתה עושה פשיטות על המקרר היא פשוט בגלל שאתה רעב. את ההרעבת את הגוף שלך במשך חודשים, ועכשיו יש לו "הזדמנות" להחזיר לעצמו את החסר ואולי לבנות מחדש את המאגרים, כי הוא חושש שבקרוב תבוא עוד תקופת הרעבה. נכון, אתה צודק זה היה מאוד לא בריא ולא מומלץ, אך עכשיו כבר אין מה לבכות על החלב שנשפך. מה שכדאי שתעשה עכשיו כדי לנסות לשמור על המשקל ועל בריאותך היא לאכול בצורה מאוד מסודרת. 5-6 ארוחות ליום, 3 ארוחות עיקריות, וביניהן 2-3 ארוחות ביניים קטנות יותר. הזמן בין הארוחות צריך להיות 3 שעות. תתחיל עם תפריט של 1300-1500 קלוריות, ותנסה לעלות בהדרגה, תוך כדי שקילה שבועית. חיוני ביותר שתמשיך לעשות פעילות גופנית. בברכה מוניקה קרן
26/10/2007 | 09:16 | מאת: no diet man
יש לי בשורות מצויינות בשבילך: אתה תעלה את כל המשקל בחזרה ותשאר בחיים. אתה יודע למה? כי הגוף שלך עובר התעללות קשה מצדך ובכל זאת הוא יצליח לשרוד ואתה תשאר בחיים. ירדת במשקל כמו בכל דיאטה כמעט אבל נשארת שמן בראש. כדי לרזות גם בראש וגם בגוף אתה צריך קודם כל להתנתק מהראש הדיאטטי שלך לחלוטין. אין דיאטה בעולם שתעזור לך לרזות גם בראש וגם בגוף לטווח הארוך. דיאטה היא משטר לא טבעי ולא הגיוני שאתה כופה על הגוף שלך. השמנה היא סימפטום לבעיות רגשיות וחינוך לקוי(דיאטה). זה לא משנה אם מדובר בדיאטה "מאוזנת" או לא. כדי לרזות צריך לאתר את הבעיות הנפשיות וללמוד איך להתמודד איתן. במקביל אתה צריך ללמוד איך הגוף שלך פועל באמת (לא מה שלימדו אותך ולא מה שהדיאטנים חושבים שהם יודעים), איך להיות קשובים לגוף ואיך לספק את הצרכים שלו. הגוף שלך הוא מכונה ביולוגית משוכללת ביותר, הוא מבצע אלפי תהליכים מורכבים בגוף בלי שתתערב וגם בעניין האוכל אתה לא צריך להתערב. לגוף שלך יש שאיפה ביולוגית להיות רזה וקליל ולא שמן ומסורבל. הוא יודע לספור את הקלוריות בעצמו, הוא יודע לכמה קלוריות הוא זקוק בכל ארוחה ומתי הוא זקוק להם. בכל יום הוא זקוק למספר שונה של קלוריות, בכל ארוחה הוא זקוק למספר קלוריות שונה. הגוף שלך גם מעביר לך את כל האינפורמציה הזאת אבל אתה לא שם לב כי חינכו אותך( הורים, חברה, דיאטנים) להתעלם מהגוף שלך. כולנו נולדנו עם הכלים הביולוגים לרזות, כשהיינו תינוקות השתמשנו בכלים האלו אבל במשך הזמן הסביבה דאגה שנשכח מהם. אם תלמד איך להיות קשוב לגוף שלך אתה תרזה, נקודה. אני מדבר מנסיון, עד לא מזמן הייתי במצבך: סופר קלוריות, עושה הרבה ספורט, אוכל רק אוכל דיאטטי וסובל. היום אחרי שלמדתי והבנתי שכל הידע שלי הוא לא נכון, אני מרזה בקלות. בלי ספורט, בלי ספירת קלוריות, בלי תפריטים, אני אוכל כל סוג אוכל שאני רוצה, אני לא חושב על אוכל או על המשקל שלי ואני מרזה.אני לא נוגע באוכל דיאטטי יותר בחיים. הגוף שלי מרזה בלי שאני יעשה שום דבר. זה נושא מורכב , אין פה הוקוס פוקוס. זה תהליך שצריך לעבור, להתנתק מהראש הדיאטטי, להבין איך הגוף פועל, לאתר את הבעיות הרגשיות שגורמות לאכילה מוגברת, להתחבר לגוף ולהיות קשובים לו. מאוד מומלץ לקבל ליווי של איש מקצוע כי לבד זה מאוד קשה. לכל אחד יש בעיה מורכבת ובעומק שונה ויש צורך באיש מקצוע שידע לאתר את הבעיות ויתן כלים להתמודדדות. אני ממליץ לך להכנס לפורום "הרזיה ללא דיאטה" , שם תוכל ללמוד את הנושא וגם לקבל ליווי מקצועי. חבל שתמשיך לסבול , דיאטה לא תעזור לך רק תאמלל אותך יותר. לדיאטנים אין את הידע הדרוש ולא את הכלים כדי לעזור לך. אם יש לך שאלות אתה יכול לצור קשר באימייל: [email protected] בהצלחה!