קסניקל
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום! התחלתי בדיאטה בעזרת דיאטנית מקופת החולים. היא נתנה לי תפריט מאוזן וכמו כן אני משתדלת לעשות ספורט במשך שעה כל יום. בנוסף לכך, הרופא נתן לי מרשם לתרופת קסניקל. (לפי בקשתי) הרופא המליץ לי לקחת פעם אחת ביום. המינון המומלץ שכתוב על התרופה הוא שלוש פעמים ביום, ואילו הדיאטנית אמרה שעדיף שלא אקח את זה בכלל. אני מאוד רוצה להעזר בתרופה מכיוון שאני יודעת שהגוף שלי יורד נורא לאט. (מניסיון קודם) ולכן גם נכשלתי במאבקיי הקודמים. כמו כן קראתי שהטיפול בקסניקל מאוד עוזר ומזרז את התהליך. השאלה היא כמה פעמים לקחת? האם פעם אחת או פעמיים ביום זה אפקטיבי כמו 3 פעמים?
שלום בר, קסניקל היא תרופה המשפיעה באופן מקומי. היא למעשה מפריעה לחלק מהשומן שאכלת בארוחה להספג במעי, והשומן הזה מופרש דרך הצואה. ההתוויה היא לקחת כדור לפני כל ארוחה עיקרית, כלומר 3 ביום. בישראל ארוחות הבוקר הן לרוב קטנות יחסית ולכן ניתן לוותר על הכדור של הבוקר ולקחת 2 כדורים ליום. אני ממליצה לך להתחיל עם כדור 1, בצהריים ולראות את השפעת התרופה ולאחר כמה ימים ניתן לעלות לכדור נוסף. בהצלחה מוניקה קרן