עזרה
דיון מתוך פורום דיאטה, תזונה והשמנה
שלום אני כמעט בת 23,גובהי 1.69 מ' ואני שוקלת בערך 75 ק"ג.ממש נמאס לי מהמצב הקיים אני כמעט מיואשת ממצבי כי אני תקועה במעגל קסמים בו אני מחליטה לרדת במשקל,מתמידה בכך כמה ימים ואז באיזשהוא שלב אני לגמרי מפסיקה לשמור ואני אפילו לא שמה לב לשלב שבו הפסקתי-זה פשוט קורה ואחרי תקופה שבה אני בכלל לא חושבת על המשקל ודיאטה,אני נכנסת לדיכאון ומגיעה שוב להחלטה שאני לא ממשיכה ככה וכך הלאה...קשה לי גם נורא לשמור כי אני סטודנטית ואני מוצאת את עצמי ממש רעבה אחרי שעה וחצי,שעתיים של שיעור ואני גם לא עושה ספורט ...רציתי לדעת אם מישהו יכול לתרום לי מניסיונו...אני יודעת שהרבה אנשים יזדהו לפחות עם חלק מהדברים שכתבתי.אני ממש רוצה להוריד לפחות 20 ק"ג ואני פשוט...אובדת עצות..תודה מראש.
צעירה, דבר ראשון אני רוצה לציין שאת התשובה הזו בדיוק כבר כתבתי בפורום לעוד אנשים אז אל תהי מופתעת, הרבה אנשים נמצאים במצבך. זו לא אשמתך שאת לא מצליחה לרדת במשקל. דיאטה היא משטר לא טבעי ולא הגיוני לגוף שלך. אין דיאטה בעולם שתעזור לך לרזות גם בראש(הכי חשוב) וגם בגוף ולטווח ארוך. למעשה, אחד הגורמים העיקריים לכך שאנשים נשארים שמנים לכל החיים היא העובדה שהם עושים דיאטה. דיאטה רק מחמירה את הבעיה. ולדיאטנים יש חלק נכבד בעובדה המצערת הזאת מהסיבה שאין להם את הידע הבסיסי והכלים לעזור לאף אחד. ניתן לרזות בטבעיות ובלי סבל. אין צורך בתפריטים, אין צורך לספור קלוריות, אין צורך בספורט, אין צורך להימנע מאכילה בשעות הערב ואין צורך לסבול. נשמע לך לא מציאותי? גם אני חשבתי כך עד לא מזמן אבל אם תקראי עד הסוף אני בטוח שתביני שזו הדרך. הגוף שלך הוא מכונה ביולוגית משוכללת ביותר, הוא מבצע אלפי תהליכים מורכבים בלי שתתערבי וגם בכל הנוגע לאוכל אין צורך שתתערבי. לגוף שלך יש שאיפה ביולוגית להיות רזה וקליל ולא שמן ומסורבל. הוא יודע לספור את הקלוריות בעצמו, הוא יודע מתי הוא זקוק לקלוריות ולכמה בדיוק. מדהים לא? לא פחות מדהימה היא העובדה שהגוף שלך גם מעביר לך את כל האינפורמציה הזאת כל הזמן אבל את לא שמה לב כי חינכו אותך(הורים,חברה,דיאטה,דיאטנים) להתעלם מהגוף שלך. למעשה, כשהיית תינוקת את היית קשובה לגוף, אכלת כשהגוף דרש והפסקת כשהגוף שלח לך סיגנל שהוא שבע. ככל שחלף הזמן וגדלת, החברה השפיע עליך להתעלם מהגוף שלך עד שאת ממש שכחת מקיומו וקיבלת את העצות של הסביבה כאילו מדובר בתורה מסיני. את קולטת? אנחנו נותנים לדיאטן לומר לנו לכמה קלוריות אנחנו זקוקים , מה לאכול ומתי. אנחנו ממש מזלזלים בגוף שלנו ומתעללים בו. רק הגוף שלך יודע למה הוא זקוק. בכל ארוחה הוא זקוק לכמות שונה של קלוריות, בכל יום הכמות שונה. לא לאכול בלילה? עוד מיתוס חסר בסיס. את יכולה לאכול בשלוש לפנות בוקר וללכת לישון ברגע שסיימת. אם אכלת כי מדובר ברעב פיזי, אם הגוף דרש את האוכל אין סיכוי שתשמיני. לא רק שלא תשמיני את תרזי בלי בעיה. השמנה היא לא הבעיה, השמנה היא סימפטום של בעיות רגשיות וחינוך לקוי(דיאטה). כדי לטפל בבעיות הרגשיות בדרך כלל צריך איש מקצוע(לא דיאטן) שידע לאתר אותם ויתן לנו כלים להתמודדות. במקביל צריך ללמוד איך הגוף שלנו פועל באמת ואיך להיות קשובים לו. כולנו נולדנו עם הכלים הביולוגים האלו אז למה לא להשתמש בהם ולהתחיל לחיות את החיים הטובים? אני לא אומר שזה יקרה בתוך יום אבל זה יגיע אם תרצי לשנות את התפיסה ותהי מוכנה לעבור תהליך רציני ועמוק. לכל אחד מאיתנו בעיות רגשיות ברמות שונות, לכל אחד מאיתנו צרכים רגשיים שונים. לגישה הזו קוראים "הרזיה ללא דיאטה". את יכולה להיכנס לפורום כדי ללמוד את הנושא לעומק. אני ממליץ לך לקרוא לפחות את השישה עמודים האחרונים. תוכלי לקבל גם ליווי אישי ממנהלות הפורום. זה ישנה את החיים שלך לטובה מקצה לקצה, לא רק בתחום ההרזיה. אם יש לך שאלות את יכולה לפנות אלי באימייל" [email protected] בהצלחה!
שלום, אני בהחלט מבינה את הקושי שלך. זה בדיוק מעגל קסמים וקשה לצאת ממנו, במיוחד כשאת לבד. כדאי שתפני לעזרה. זו יכולה להיות קבוצת תמיכה, אך עדיף טיפול רב מקצועי, הכולל יעוץ תזונתי במסגרתו יותאם לך תפריט המתאים לאורח החיים האישי שלך. חייבים להיות משולבים בו מאכלים שאת אוהבת, אחרת אורך הזמן ש"תעמדי" במשימה מתקצר פלאים. וכן תקבלי ליווי והדרכה בתהליך. פן נוסף צריך להיות הפן המנטאלי, יעוץ פסיכולוגי שעוזר להתגבר על מחשבות (ומעשים) שעלולים להכשיל. במרפאתנו אנו מטפלים בצורה כזו. את מוזמנת להכנס לאתר ולהתרשם www.drlevy.co.il בברכה מוניקה קרן