ויטמינים לתינוקות וצריכת סידן של ילדים
דיון מתוך פורום  דיאטה, תזונה והשמנה
31/10/2007 | 10:48 | מאת: מורין
שלום, יש לי ויכוח עם אחותי: היא טוענת שאין צורך לתת ברזל וויטמין A+D לתינוקות מדי יום, אלא שגם מתן אחת למס' ימים הוא מספק בהחלט. לטענתה הדבר דומה לאכילת ירקות - "גם אם אוכלים פעמיים בשבוע זה יותר טוב מכלום". אני טוענת שככל הידוע לי אם לא לוקחים ויטמינים כל יום, כאילו לא עשינו דבר. מי צודקת? שאלה שניה: בני (בן 4.5) אינו מוכן לאכול אף לא אחד מהמאכלים המכילים סידן (מהחי ומהצומח) הוא פשוט לא אוהב אותם. לצערי גם "דובוני הסידן" שהצעתי לו אינם מוצאים חן בעיניו. האם ידוע לכם על תוסף סידן אפשרי אחר?
לקריאה נוספת והעמקה
01/11/2007 | 06:55 | מאת: מוניקה קרן
שלום מורין, את צודקת. ויטמינים זה משהו שהגוף זקוק לו מדי יום, כך גם לגבי ירקות ואכילה בכלל. יש לנו יכולת מוגבלת לאגור רכיבי תזונה ולכן חשוב לספק אותם באופן יומיומי. תבדקי בטיפת החלב או עם רופא הילדים, אני חושבת ששונתה ההנחיה לגבי ויטמין A+D. לא נותנים אותם יותר, נותנים רק ויטמין D, במיוחד לתינוקות יונקים. לגבי ברזל, החל מגיל 4 חודשים עד גיל שנה לתת באופן יומיומי. לגבי תכשירי סידן: ישנו קלציום סנדוז, זה כדור המתמוסס במים, לילדים ניתן לתת חצי כדור. אמור להיות די אטרקטיבי. בברכה מוניקה קרן
01/11/2007 | 12:23 | מאת: מורין
תודה רבה על התשובה.