אישור טלפוני מנציג כשבפוליסה נדרש אישור בכתב
דיון מתוך פורום ביטוח נסיעות לחו"ל
שלום רן, בני בן 7 חודשים סובל מהרחבת אגני כליה. הוא נמצא תחת מעקב מידי 3-4 חודשים ויש תור עתידי לאולטראסאונד ובדיקת נפרולוג. קשה לבטח במקרה כזה תחת "כיסוי למחלה קיימת" (כבר נאמר שביטוח הוא לאנשים בריאים). בחברה אחת אליה התקשרתי הנציג אמר לי טלפונית שהמקרה מכוסה תחת ההרחבה הרגילה למחלה קיימת לאחר בירור מול החיתום. זאת אחרי ששלחתי לו מייל עם מכתב אחרון מרופא + פירטתי את הטיפולים שקיבל + טיפולים עתידיים. ביקשתי בכתב אבל הוא טען שלא ניתן ושהשיחה מוקלטת (גם אני הקלטתי) וזה מספק. בשיחה שאלתי על סיטואציות בהן יתכן שאזדקק לטיפול והוא אישר שהן מכוסות. יש שתי חברות בהן נדרש לעבור חיתום ואני בודק גם אותן. האם אישור טלפוני של נציג מספק למרות שבפוליסה נדרש אישור בכתב למקרה עזה ? אני מעדיף חיתום מסודר אבל אז יש סיכון שלא יאשרו (בהנחה שבשתי החברות הנוספות לא יאשרו כיסוי לאחר החיתום). איך אמורים לנהוג במצב כזה? האם שיחה מוקלטת + מייל שנשלח לנציג החברה לפניה אמורים להיות מספקים והחברה לא תוכל להתנער בעתיד ?תודה מראש !
שלום משה, הכיסוי למחלה קיימת כולל רק מצבים רפואיים בהם לא חל שינוי ב 6 חודשים לפני הנסיעה וכפי שאתה כותב ובצדק - זה לא המצב אצל בינך, מה גם שהוא מועמד להמשך טיפול. מבחינה משפטית שיחה מוקלטת היא ראיה מספיק טובה בכרוב המקרים, אולם יחד עם זאת, בכל הפקת ביטוח חלה על החברה המבטחת החובה להנפיק דף פרטי ביטוח הכולל את המענה שניתן לשאלון הבריאות ואת החלטת חברת הביטוח או לכל הפחות את החלטת חברת הביטוח בעניין הפרטי. טענת נציג החברה שלא ניתן היא טענה בניגוד להוראות המפקח על הביטוח. תנאי קבלה לביטוח חייבים להינתן בכתב וזכותך להתעקש על כך. נסיעה טובה ורק בריאות רן
שלום משה, הכיסוי למחלה קיימת כולל רק מצבים רפואיים בהם לא חל שינוי ב 6 חודשים לפני הנסיעה וכפי שאתה כותב ובצדק - זה לא המצב אצל בינך, מה גם שהוא מועמד להמשך טיפול. מבחינה משפטית שיחה מוקלטת היא ראיה מספיק טובה בכרוב המקרים, אולם יחד עם זאת, בכל הפקת ביטוח חלה על החברה המבטחת החובה להנפיק דף פרטי ביטוח הכולל את המענה שניתן לשאלון הבריאות ואת החלטת חברת הביטוח או לכל הפחות את החלטת חברת הביטוח בעניין הפרטי. טענת נציג החברה שלא ניתן היא טענה בניגוד להוראות המפקח על הביטוח. תנאי קבלה לביטוח חייבים להינתן בכתב וזכותך להתעקש על כך. נסיעה טובה ורק בריאות רן
תודה רבה רן על תשובתך המקצועית והאיחולים. הבעיה במקרה הזה שלפעמים עדיף להיות חכם מאשר צודק ... מקווה שאקבל תשובה חיובית מאחת החברות בהן בני עובר חיתום מסודר ואז הדילמה תהיה רק שאלה של עלות. שבוע מעולה !