מקרה מוות פחות מ - 24 שעות ממועד הטיסה

דיון מתוך פורום  ביטוח נסיעות לחו"ל

22/06/2016 | 16:48 | מאת: נדב

שלום, לפני חודשיים הזמנתי חבילת נופש לחו"ל כך שכרטיס הטיסה נקנה ל – 4 ימים קדימה ממועד הרכישה. לצערי, יום קודם למועד הטיסה אמי, בת 76, אושפזה בפתאומיות ונפטרה באותו יום. אימי הייתה במצב גופני חלש ועם מטפלת, אך לא הייתה במצב שאינו מאפשר את טיסתי לחו"ל. מיד עם הידיעה על אשפוז אימי התקשרתי לחברת הנסיעות וביקשתי לבטל את הטיסה, החברה אמרה כי מאחר ומדובר בביטול של פחות מ – 24 שעות אין באפשרותה לזכות אותי אפילו בדולר אחד. ברשותי היה ביטוח נסיעות לחו"ל והגשתי תביעה. חברת הביטוח השיבה לי כי: על פי תנאי הביטוח קיים תנאי קיים חריג... כי המבטח לא ישלם תביעה הנובעת או הקשורה במצב בריאות בגינו בן משפחה קרוב בטיפול רפואי, לרבות טיפול תרופתי בלבד, ו/או במעקב רפואי, בעת צאת המבוטח לחו''ל או במשך 6 חודשים שקדמו לצאתו, או בגין החמרה ושינוי לרעה פתאומי ובלתי צפוי של מחלה שהיתה קיימת בעבר לפני צאת המבוטח לחו''ל" כמובן שלא הייתי מודע לסעיף זה בעת החתימה (רכשתי את הפוליסה באינטרנט). הסעיף הנ"ל נראה לי התחכמות שמונעת את כל מקרי המוות בעולם והיא בעיני התחמקות מבישה. וכי יש מישהו בגילאים מבוגרים שלא מקבל איזה שהוא טיפול תרופתי? וכי יש מישהו מבוגר שלא נמצא במעקב רפואי כלשהו? רק אולי במקרה של מוות מאירוע טרור או התאבדות הסעיף לא יהיה רלבנטי, וגם לזה בטח יש איזה סעיף בפוליסה שאני לא מכיר כך שהפוליסה לא תכסה התאבדות או מקרה טרור. כאמור, אימי הייתה במצב גופני חלש וכל סיבת מוות ניתן לייחס להחמרה או לשינוי לרעה פתאומי למחלה שהייתה לה. יש לי תחושה כי מדובר בפוליסה חסרת ערך שבה חברת הביטוח מרוקנת את כל מהות הפוליסה ומנקה עצמה מכל תשלום עתידי. האם חברת הביטוח צודקת? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נדב, שאלתך נגעת באלמנטים ביטוחיים ומשפטיים רבים שקצרה היריעה מלענות על כולם אבל אנסה בקצרה: ראשית, עצה לחיים וחס וחלילה לא ממקום מתנשא, אלא כי אני חושב שזה חשוב - בכל רכישה יש לבחון היטב את המוצר שנרכש. אם היינו רוכשים מכשיר סלולרי היינו בודקים כמה מגה פיקסל יש למצלמה שלו אבל ברכישת ביטוח רובנו לא טורחים לבדוק מה רכשנו ואחר כך יוצאים בהאשמות של "סעיפים מתחכמים", טענת לא ידעתי ועוד. לא כך הדבר . גם המפקחת על הביטוח וגם חברות הביטוח משקיעים משאבים רבים לייצר תוכניות ביטוח בעלות משמעות וכיסויים ראויים. יחד עם זאת, לא כל תכנית ביטוח אמורה או צריכה לכסות את כל האירועים האפשריים, אלא להתמקד באירועים נפוצים שנוגעים למבוטח עצמו. רק בגלל שרכשת ביטוח לא אומר שחברת הביטוח כעת צריכה לשאת בכל נזק כזה או אחר שנגרם לך. פוליסת הביטוח היא חוזה לכל דבר וכמו בכל חוזה יש חיובים ויש זכאויות. אבל רובנו לא טורחים לקרוא את החוזה עליו חותמים ואחר עולה טענת לא ידעתי. האם יש הגיון בסעיף הזה שמונע כיסוי על רקע מחלה של קרוב משפחה - אכן יש. לא ניכנס לניתוח מעמיק של עולם הביטוח, אבל הסעיפים לא נכתבים ממקום של תהחמקות או ניסיון להונות מבוטח. יש בהם הגיון ביטוחי ואקטוארי ולדעתי האישית יש חובה צרכנית לברר בדיוק מה אנו רוכשים. זה שנרכש ביטוח לא אומר שכעת כל מה שלא יקרה וקשור לנסיעה לחו"ל מכוסה בביטוח. אולי אפשר לרכוש ביטוח כזה אבל אני מניח שהוא יעלה 200 דולר ליום. ולא 3 דולר ליום. בכוונה אינני מביע דעה על המקרה האישי שלך שכן מצבה הרפואי של אימך ז"ל לא ידוע לי ולא ברור מה הונחל לפני חברת הביטוח. אבל ברמה העקרונית איני שותף לדעתך דווקא מאחר ואני מכיר את התהליכים והיווצרותם. אם אתה חושש שנגרם לה עוול, זכותך לערער על קביעת חברת הביטוח באמצעות החברה עצמה, המפקח על הביטוח או ערכאות משפטיות. בברכה, רן

03/07/2016 | 19:28 | מאת: נדב

מנהל פורום ביטוח נסיעות לחו"ל