המשך להתנהגות ילד בן 4.5

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים

14/12/2007 | 10:30 | מאת: צביה

בהמשך לשחתנו נתבקשתי לכתוב בני כמה אחיו של הילד בן ה4.5 אז ככה:האחות הבכורה בת 7.5 ואז הוא בן 4.5 אח"כעוד שני אחיםבני 2.5 ןתנוק בן 3 חודשים אני במקצועי מורה לח"מ ואני מרגישה שכמעט ניסיתי הכל ברצוני שאנו :אני ובעלי משתדלים לפנות לכל ילד זמן שלו ולשמוע כל אחד ולתת לכל ילד דברים שיחודיים רק לו דבר נוסף קרובי משפחה שלפעמים צופים מהצד יש את התחושה שאני לא מספיק אסטרטיבית איתו במובן שללכעוס יותר ואפילו לתת מכה עמ"נ "שילמד" ואני חושבת ההפך שככל שאני אתעלם מהתנהגות שלילית ואחק חיובית אלטף ואחבק ויחד עים זאת אראה כיצד כן מתנהגים האם לדעתך זו הדרך?

לקריאה נוספת והעמקה
15/12/2007 | 06:03 | מאת: חלי ברק-שטיין

צביה, מהמידע שלך עולה שיש לכם ארבעה ילדים בגילאים צפופים. אין לי ספק שאתם מודעים ומשקיעים את כל המאמצים לתת לכל ילד את המקום שלו, ובכל זאת יש מאבק עליכם כמשאב. יתכן שבן ה 4.5 רגיש מאחרים למקומו, ונאבק דרך הבעיות אתכם. יתכן והוא מרגיש בצורה לא מודעת מידה של אשמה אצלך, או משאלה שהכל ילך בטוב, ולכן קשה לך להיות יותר נחושה איתו בדרישות. אני חושבת שכדאי לך לחפש 'אמצע' בין החיזוקים והחיבוקים לבין השמת גבולות. מבחינת 'להיות קשה לבעיה ורכה לאדם'. אל תחששי לדרוש ממנו דברים, לא לוותר. זה טוב בשבילו... פרוט בנושא יש בפרקים על משמעת בשני ספרי 'בגובה העיניים' ו'תקשיבו לי רגע'. אולי עיון בהם יכול לחזק אותם. בהצלחה, חלי

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים