ריטאלין
דיון מתוך פורום נוירוכירורגיה
בתאום עם נוירולוגית התחלנו לתת לילד שלנו (בכתה ג) ריטאלין. מאז המצב בבית הספר השתפר לאין ערוך, הילד מרוכז ולומד כתלמיד למופת, אלא שהמצב בבית השתנה וילדי מתפרע בצורה כל-כך קשה שאני מתחילה לחשוב שהריטאלין לא מרגיע אלא דוחה את ה"היפראקטיביות" לאחר שתפוג השפעתו. ראיתי את התופעה אצל עוד ילדים ואני מאוד מודאגת, אין שום סיבה שאני, אמא שלו, אעשה הכל כדי שיהיה שלום בבית ספר ואח"כ נגרם לו סבל בבית על כך שכל היום רק כועסים עליו, כל בני הבית. ורואים שהוא רוצה לצעוק משהו, לעזרה, אבל אנחנו לא מבינים אותו ורק כועסים ומענישים אותו כל אחה"צ. המצב בבית הפך בלתי נסבל, לפני הריטאלין לא היה לי ילד היפראקטיבי, אלא ילד שזקוק למעט עזרה בקשב בבי"ס והיום אני רואה ילד חסר שקט, היפראקטיבי במלוא מובן המילה כל היום מתופף לא יודע מה לעשות עם עצמו ולא חסר לו כלום מבחינת תעסוקה. אולי איזה ד"ר יכול לאבחן את הבעיה. תודה מראש
שלום רננה- שלחתי לך מייל בנדון לא נראה לי שפורום זה מנוהל ע"י נוירולוג כלשהוא לצערי.
בעיה זו מוכרת לי עם בני - רצוי שתפני מהר לנוירולוג מומחה לילדים ואולי אף לבדוק הפרעה מסוג אחר, האם בנך אובחן כהיפראקטיבי ADHD או רק עם ADD שזה בעית קשב וריכוז ללא היפר אקטיביות? האם יתכן שהוא סובל מבעיה סמויה אחרת?! כדאי שתיגשי לאבחון פסיכולוגי/פסיכיאטרי מקיף? אם תרצי לדבר - אני כאן.
תודה על תשובתך ועל עזרתך. האמת- אין לי מושג אם יש אבחנה לגביו. כבר 3 שנים שאני מגיעה לנויורולוגית שלנו והיא טענה תמיד שלא נראה לה שהוא צריך ריטאלין, אלא משמעת וגבולות ברורים. הילד היה מעולה בלימודים, אבל היה לו הרבה זמן פנוי ולכן הפריע. לא היתה תוכנית של "מה עושה מי שסיים", אלא - "תחכה בשקט עד שאעזור לכל הילדים" .. אבל, כשהנויורולוגית ראתה שאני באה שוב ושוב עם הטפסים שהמורה ממלאה היא אמרה לי שכדאי שננסה, כי אולי היא מפספסת משהו ושחבל על הילד. רק עתה, בכתה ג' התחלנו לתת לו ריטאלין. לילד לא היתה בעיה בכלל מחוץ למסגרת הכיתה. הוא מגיע לפעילות אחה"צ במסגרת של יותר מ- 30 ילדים, גם שם ניסה בהתחלה"לטפס" על המטפלת, אבל היא העמידה אותו במקומו ומההתחלה אין שם בעיות. אני ישבתי איתו שנה שלמה בכתה ועזרתי לו להתארגן עם המסגרת החדשה ועם הגבולות. למורה לא היתה היכולת לעשות את זה , כיוון שהיא היתה לבד "על" 35 ילדים. ובאותו זמן שאני הייתי איתו גם עזרתי לה עם הילדים. כמעט כל שבוע צילמתי להם כמות של חומר לצביעה ולהפעלות וכל יום היא הודתה לי על כך. באמת הייתי המושיע שלה, אבל גם לי יש אחריות אני צריכה לעבוד ולפרנס ואני חושבת שמשרד החינוך צריך לתת עזרה למורים. הימים האחרונים יותר קלים בבית. הוא שוב יוצא לשחק עם חברים ופחות משתולל בבית. ביקשתי תור דחוף לנוירולוגית מקווה שזה יהיה באמת דחוף. רנה
אבחון מהסוג שעושים במכוני התפתחות הילד או שיש מכונים פרטיים רבים- תלוי היכן את גרה. (אניגמה, יונתן, רום ועוד...) מה שאת אומרת יכול להיות ADHD ויכול להיות משהו שהוא ניואנס דומה. בכל מקרה, כדאי לאבחן כי לעתים יש ליקויים אחרים או בעיות שניתן לטפל גם בשיטות אחרות מתאימות (עם או בלי התרופה). בקשי הפניה לרופא התפחות הילד בקופה שלך - באיבחון מלא יראה את הילד גם נוירולוג, גם פסיכיאטר ילדים, גם פסיכולוג, ואם יש חשד להפרעת למידה או בעיה מוטורית תדגישי זאת בבדיקה כדי שיתנו לך גם איבחון בריפוי בעיסוק או איבחון דידקטי או שניהם בנוסף. הכל תלוי בהפניה של רופא התפתחות הילד הראשונית. מזמינה אותך לפורום הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות בנענע, יש גם עמותה ובה פרטים על מכונים פרטיים ולא פרטיים לאיבחונים. תוכלי לחלוק את תהיותייך עם כולם שם. לדעתי שווה לך להיכנס. http://forums.nana.co.il/forum.asp?id=2064