טיפול גנטי לAMD וטיפולים חדשניים אחרים

דיון מתוך פורום  מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות

18/07/2024 | 02:29 | מאת: ול

שלום, אני פונה לייעוץ כללי ומחפשת את העזרה שלכם בקשר סבתא שלי. קראתי שקיים טיפול גנטי לניוון רשתית רטוב וגם יש שיטות אחרות לטיפול חדשני במחלה. אתם יודעים היכן עושים אותם בארץ? האם יש סיכוי שזה יכול להתאים עבור סבתא שלי? *כמובן אני יודעת שכאן זה ייעוץ כללי וזה לא תחליף לבדיקה רפואית אצל רופא מומחה. פשוט מצב של סבתא קשה ויש לה מחלות רבות. מנסים להבין היכן מבצעים את הטיפולים החדשניים לAMD בארץ? ואם יש סיכוי כללי שיתאים עבורה? סבתא בת 87 וסובלת מניוון מקולרי של הגיל. היא לא רואה עם עין ימין. היא גרה בח"ול ועברה פרוטוקול אחד של 4 זריקות לתוך עין שמאל (זריקות איילאה). כרגע בח"ול הרופאים לא נותנים לה מענה ואומרים שלא יכולים לעזור לה. אנחנו מחפשים עזרה לשמר את הראייה שיש לה בעין שמאל (שלא יגיע לעיוורון חס וחלילה).

הטיפולים הללו נמצאים במסגרות מחקריות בשלב זה אין התחלת מחקר כזה בארץ אבל אנחנו מקווים שיהיה בעתיד הקרוב. כמובן שיהיה צריך להתאים למחקר מבחינת העין

23/07/2024 | 14:07 | מאת: ול

תודה על התשובה, נשמח לדעת איזה טיפולים מתקדמים וחדשניים יש בארץ לAMD שיכולים להתאים מתי שזריקות Eylea לא עוזרות/ -האם יש את Vabysmo בארץ ובאילו בתי חולים מציעים את הטיפול במידה וזה מתאים עבור מצבה של סבתא שלי?

מנהל פורום מחלות רשתית ורטינופתיה סוכרתית בניהול עמותת לראות