בעיות קשב / למידה
דיון מתוך פורום קשב וזיכרון בקרב מבוגרים ומתבגרים
יש לי ילדה בת 15 תלמידה מצטיינת, כיתת מחוננים. לאחרונה מתלוננת על קושי בריכוז לאורך זמן, מרבה לבצע מספר משימות במקביל וטוענת שרק כך יכולה להתרכז. בכיתה היא כותבת, מציירת תוך כדי הרצאה של המורה ויודעת כל מה שמדברים בכיתה. טוענת שהיא כותבת לאט מאוד יחסית לקצב החשיבה שלה, וזה מפריע לה באופן כללי בשיעורים ועבודות, נמנעת מכתיבה, ובמבחנים לא מצליחה לסיים את המבחן, נדרש לה תוספת זמן. האם מדובר בבעית קשב? האם יש צורך באבחון נוירולוגי או אבחון קשב אחר? אבחון פסיכודידקטי לצורך קבלת הארכת זמן? מה אתה ממליץ? מה הוא אבחון נוירולוגי? למי כדאי לפנות במקרה כזה? באיזור חיפה.
לקריאה נוספת והעמקה
שלום ממליץ לבצע אבחון נוירופסיכולוגי שיתמקד בבדיקת תיפקודי קשב וריכוז, מהירות עבוד, תפקודים ניהוליים, והערכת מצב רגשי בברכה ד"ר חייגרכט