בעיות של אתיקה בעבודתי כמטפלת במוסיקה בבית ספר

דיון מתוך פורום  טיפול רגשי באמצעות אומנויות

02/02/2023 | 15:19 | מאת: רחל

שלום אני עובדת כמטפלת במוסיקה בבית ספר של חינוך מיוחד וילדים בסיכון. בבית ספר נמצאת גם מטפלת באומנות. היא נוהגת להוציא מהחדר טיפול באומנות את העבודות המרשימות של הילדים. בגלל זה נוצר מצב שרוב הילדים רוצים להיות בטיפול באומנות אצלה. ניסיתי להסביר לה שזה גם לא גישה טיפולית להוציא עבודות מהחדר טיפול וגם זה פוגע בעבודה שלי אבל היא בשלה ולא מוכנה להקשיב. מה אני יכולה לעשות?

רחל יקרה לא הבנתי את מהות הקושי- האם את חוששת שיש תחרות בינכן משום שאצלה מוציאים עבודות החוצה? כי אם כן חשוב לשים לב למהות השוני בין היחסים שלך כמטפלת מול התלמידים ושלה כמורה. היא אינה כפופה ליחסי מטופל מטפל ובשל כך גם האתיקה שלה שונה, ויש מקום להוצאת יצירות לשם הצגתן. לך כמטפלת יש מקום לחבק את היחודיות שלך ומתוך המקום הבטוח להסביר למי שמולך את ההבדל. על אחת כמה וכמה למטופל ששואל ולהגיד שיש סיבה שאצלך שומרים על העבודות וזה כמובן, כמו כל דבר בטיפול, נושא לשיחה ובירור מעמיק מה זה אומר, איך זה מרגיש וכן הלאה. תהיי בטוחה בדרכך ואם יש לך קושי עם הוצאת היצירות מאומנות, אולי המקום רק להפנות את תשומת הלב לצוות כולו ולבקש שיהיו גם רגישים להבדלים. בהצלחה , הדס, מתמחה בטיפול זוגי ומשפחתי, מטפלת במוזיקה, מומחית חינוך מיוחד .

סליחה קוראת כעת שוב וטעיתי, מדובר על מטפלת באומנות- אפשר לשאול אותה מה הרציונל שלה, זה יכול להיות אתי אם זו בחירה מודעת ומדוברת ומוסכמת על סכנותיה. איזה יופי שאת שומרת על יצירות מטופליך ומעריכה את הרגע שטיפול במוזיקה נותן להיות בו ART AS THERAPY

06/02/2023 | 15:35 | מאת: רחל

היא טוענת שמה שחשוב זה הקשר בינה למטופל וזה לא מפריע להוציא את העבודות החוצה. הבעיה היא שהילדים בכיתה (ילדים מאוד קשים עם בעיות וויסות) רואים את העבודות של חבריהם ודורשים גם לקחת עבודה באותו יום. ולעיתים בכלל מתנגדים לטיפול במוסיקה בגלל זה.

מנהל פורום טיפול רגשי באמצעות אומנויות