מחלה

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/06/2002 | 15:55 | מאת: עליזה

שלום, לפני שבוע חליתי, חום ונזלת. החום עבר אך אני עדיין מצוננת (קלות). האם אני עלולה עדיין להדביק את הסובבים אותי? (לא רק בנזלת אלא גם בחום?????) שאלה נוספת, האם כאשר יש לאדם מבוגר כאב קל בגרון (משהו ויראלי "קל"), הוא עלול להדביק תינוק כבן חודשיים במשהו יותר רציני מכאב גרון? (חום וכו'), ז"א, האם וירוס מסוים מתנהג אחרת בכל גוף בהתאם למערכת החיסון של אותו הגוף וגודלו?

שלום עליזה, אם את מצוננת את בהחלט יכולה להדביק את הסובבים אותך (למשל במהלך עיטוש או שיעול). לגבי שאלתך השניה- כל וירוס (או חיידק, או פטריה וכו') יכול לגרום לתחלואה שונה אצל אנשים להם יש רקע גנטי שונה, או מחלות חסר אימונולוגיות נרכשות שונות (דהיינו- בעוד אדם אחד מפתח מחלה קלה כתוצאה מהדבקה במיקרואורגניזם כלשהו, אחר יכול למות כתוצאה מהדבקה כזו). הרבה בריאות אפי

22/06/2002 | 23:34 | מאת: עליזה

ד"ר אפי, שאלתי היא אם אני מצוננת אך כבר ללא חום ומרגישה כבר טוב, האם אדביק את סובביי בצינון בלבד או במחלה עצמה כפי שאני חליתי בה לפני כשבוע: חום, כאבים, צינון וכו'.....לגבי שאלתי השניה: האם הבנתי נכון מדבריך, שאנשים שונים יחלו בדרכים שונות במחלות, אם כך, האם נכון שבד"כ ילדים ותנוקות יחלו "קשה" יותר בוירוס פשוט של מבוגר?

מנהל פורום מחלות זיהומיות