איידס

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/06/2002 | 19:33 | מאת: אורית

שלום רב, אני סטודנטית לתזונה בת 24. במסגרת מעבדה בתזונת האדם, נלקחה ממני דגימת דם. הלבורנטית "סחטה" את האצבע שלי אל תוך אפנדורף. שמתי לב שעל הכפפה שלה היה דם של הנבדקת האחרונה. אין לי מושג האם היה מגע בין הדם שעל הכפפה לבין הדקירה על האצבע שלי או האם הדם שהיה על הכפפה נגוע. אולם אני מודאגת מאוד, ואף חרדה בגלל איידס. שאלתי היא מה הסבירות שאיידס יעבור כך. האם זה נכון שהוא אינו יכול לשרוד בסביבה יבשה למעלה מ 2 שניות? ידוע לי כי אוכל להיבדק רק בעוד חודשיים (שלושה חדשים לאחר הבדיקה ההיא). האם אין דרך לדעת קודם לכן? תודה מראש, אורית. (שם בדוי)

שלום אורית, הסבירות שנדבקת ב- HIV כתוצאה מהפרוצדורה המוזכרת במכתבך היא נמוכה מאד (מאד מאד). לגבי שאלתך השניה- הנגיף יכול לחיות בתאי דם מחוץ לגוף האדם מספר שעות (ובנסיבות מסוימות אף מספר ימים) ולא רק שניות או דקות. ולסיום- אפשר לבדוק אם נדבקת גם עתה (כחודש לאחר האירוע) בעזרת בדיקת דם המבוצעת בטכניקת ה- PCR, אך כמשתמע בחלק בהראשון של תשובתי- אם לי היה קורה אירוע כמו שתיארת- אני לא הייתי טורח לבצע בדיקה זו (או כל בדיקה אחרת בכוון זה). הרבה בריאות אפי

22/06/2002 | 20:35 | מאת: אורית

ד"ר אפי היקר, אין לי די מילים בכדי להודות לך שהשבת לי. הייתי כ"כ מודאגת... היכן ניתן לבצע את בדיקת ה PCR? המון המון המון תודה, אורית.

מנהל פורום מחלות זיהומיות