CMV והריון

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/08/2002 | 15:16 | מאת: מודאגת

לד"ר הלפרין שלום, אני נמצאת בהריון בשבוע ה-8. רק לאחר שכבר הייתי בהריון קבלתי תוצאות של בדיקות שנערכו חודש לפני ההריון, ולפיהן היה לי CMV, עם IGM חיובי, IGG 0.97, ו-avidity 12%. בשבוע ה-7 חזרתי על הבדיקה, שהראתה IGM שלילי, IGG 5.38, ו-avidity 35%. תוצאות סופיות מבדיקות בתל השומר עדיין לא התקבלו, וכמובן יש ספק באשר לנתונים בשלבים המוקדמים של ההריון. נאמר לי שיש אפשרות לערוך בדיקת CMV לעובד במי השפיר בסביבות השבוע ה-21. רציתי לשאול מהי מידת האמינות של בדיקה זו, כלומר, האם ייתכן שהעובר לקה ב-CMV אך דבר זה לא יתגלה במי השפיר, וכן האם הכרחי לבצע בדיקה כזו בשלב כל לך מאוחר. בתודה, מודאגת הרה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום מודאגת, העובדה שלקית בזיהום חריף ב- CMV כחודש לפני ההריון (למה, דרך אגב, ביצעת את הבדיקה במועד זה?) צריכה דווקא להרגיע אותך (בלי קשר למועד בו קיבלת את התוצאה של הבדיקה שעשית אז), היות ופחות סביר כי לזיהום זה יש השפעה טרטוגנית על העובר (לעומת זיהום שמתרחש במהלך ההריון עצמו). בנוגע לשאלתך השניה- בדיקת מי השפיר ל- CMV בשבוע ה- 21 להריון נחשבת לאמינה למדי (לא 100% אבל קרוב לזה), אך כאמור במקרה שלך לא ברור לי אם כדאי לך לבצעה. בכל מקרה, אני ממליץ לך להתקשר למרכז הישראלי ליעוץ טרטולוגי- בטלפון 02-6243663 ולהתייעץ על כך גם עם מומחיהם. הרבה בריאות אפי

23/08/2002 | 02:44 | מאת: מודאגת

תודה רבה ! אני אכן מתכוונת לפנות ליעוץ נוסף. הסיבה לבדיקה טרם ההריון היא שההמלצה היא להימנע מהריון במשך 6 חדשים לאחר זיהום ראשוני ב-CMV, (ולצערי לא הייתי מספיק אחראית כדי להתעניין בתשובות). אם לכאורה אין בעיה עם CMV חריף לפני ההריון, אלא רק בזמן ההריון, מדוע קיימת ההמלצה? תודה שוב, מודאגת (פחות) הרה.

מנהל פורום מחלות זיהומיות