תלמיד כיתה ט

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

12/02/2015 | 03:46 | מאת: יועצת חינוכית

לפני כחודש וחצי עלה תלמיד כיתה ט מרוסיה עם אביו. אימו נשארה בחו"ל וטרם הגיעה לארץ. מדובר במשפחה שהם תושבים חוזרים. עלו לארץ ב98'. בינתיים רואים ילד שמרבה לפטפט ולהפריע. משמיע מידי פעם בשיעור קולות על מנת להבהיל את התלמידים. לפני שבוע יצא מהכיתה כשהוא חובש כובע ומשקפי שמש ומסתובב בפרוזדור במהירות. מורות שהבחינו בו נבהלו מפניו. יצוין שהוא גבוה מאוד וגדול מימדים. כשהמקרה דווח לאביו הוא סינן חיוך. אתמול כשהתעצבן בשיעור יצא החוצה ניסה לטפס על מעקה קומה שנייה ועמד עליו למספר שניות אח"כ דילג ממעקה אחד לשני. כל זה מול עיני מורה שניבהלה מאוד והוא לטענתו אמר שזה רק אקרובטיקה. בבית הנער מבלה שעות רבות בביתו ללא מעש. אביו עובד שעות נוספות עד מאוחר לפרנסתם. הנער מספר של אביו לא אכפת ממנו כלל. עוד עניין חשוב...הנער כתב בהודעה לחיילת המלמדת באולפן שהוא אוהב אותה וכתב לה שהוא הולך להתאבד כי אין סיכוי לאהבתו. הוא הופנה לפסיכולוגית קלינית שהעריכה כי אין סיכון אובדני. כיצד ניתן לסייע לנער?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, את אכן מתארת מצב מורכב וסימני מצוקה שלדעתי היטבת לזהות. לכן אם חשבת שמצבו מצריך בירור מקצועי באשר לסיכון אובדני, הוא בוודאי מצדיק קבלת טיפול רגשי. בברכה, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים