התנהגות שתלטנית לילדה בת 8

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

09/03/2015 | 22:59 | מאת: הילה

בתי בת 8 ילדה חכמה ובין המצטיינות בכיתה . היא מאוד מקובלת ולדברי המורה מובילה חברית לאחרונה חלו בעיות התנהגות בצהרון התחצפויות למורה,ריבים עם בנות בכיתה לטענת המורה היא חייבת להיות שולטת ועל פיה יישק דבר, אם לא היא יכולה לפוצץ משחק לצעוק להשתולל היא לא חוסכת במילים ואומרת בדיוק מה שהיא חושבת לפעמים במילים חריפות ופגיעה בצד השני במשחקים היא תמיד תהייה הדמות הסמכותית כמו מורה מלכה וכו יש לציין שזה רק בצהרון ,בבית ספר היא מתנהגת למופת! ולא פעם קיבלה הצטיינות על כך אשמח לקבל תשובה ועצה מה עושים ?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום הילה, אם לדברייך ההתנהגות הזו עולה רק בצהרון, כדאי לבחון אילו תנאים לא מתקיימים שם, שכן מתקיימים במסגרת בית הספר, שגורמים לה לנהוג באופן הזה, ולנסות להתייחס לכך ישירות. האם ביתך מרגישה שבצהרון עליה "להילחם" יותר על משאבים, האם ההרגשה עם המורה של הצהרון פחות נוחה או בטוחה וכיוב'. בכל מקרה, התנהגות מהסוג הזה עשויה לסמן כל מיני דברים, החל מתחושות חבויות של חוסר קומפטנטיות, צורך בשליטה ועד רצון פשוט להתנסות בהתמקמויות שונות בתוך אינטראקציות חברתיות. נסי לשים לב איך היא מתנהגת גם בתוך המסגרת המשפחתית ובידקי האם משהו מהכיוונים האלו (או אחרים) יכול לספק לך הסבר להתנהגות שלה. להתערב באופן ישיר בחייה החברתיים נראה לי לא נכון לעשות, ובכל מקרה מוקדם מידי. כל טוב, ירדן פרדיון ברשף

12/03/2015 | 11:18 | מאת: הילה

שלום ירדן תודה רבה על תשובתך בררתי באמת מדוע ההתנהגות מופיעה רק בצהרון ורק לאחרונה לטענתם מכיווןשצהרון לא מחלק ציונים פחות סמכותי ויש תחושה כזו אצל ילדים שאפשר לעשות שם הכל.האם נראה בענייך תשובה מספקת? ואם כן איך אפשר לפתור את זה? הצעת לי לא להתערב בחייה החברתיים ואני גם חושבת שזה נכון השאלה אם אני צריכה לעבוד איתה על מתינות בתגובות שלה כלפי חבר/ה לכיתה ש"מתחיל" איתה היא עונה בכל הכח מחזירה ולא נשארת "חייבת" ואז רק אותה שומעים בסוף והיא הופכת להיות ה"בעייתית" כי התגובה שלה מוחצנת. האם התערבות שלי יכולה להביא לתוצאה הפוכה לכך שהיא לא תענה כיוויכול תגן על עצמה ותשמור בבטן דוגמא נוספת לשליטה שלה - היה חידון בצהרון שהיא ועוד כמה ילדים ענו על כל התשובות וכשהמורה אמרה להן עכשיו אתן לא עונות תנו הזדמנות גם לילדים אחרים שהם לא ענו בכלל היא מתעצבנת אומרת לי ולמורה "אין דבר כזה שכולם לא משתתפים אני בכיתה וזכותי להשתתף כמו כולם " ניסיתי להסביר לה שהיא צריכה לתת גם הזדמנות לילדים אחרים. זו הוביל לכך שהיא התעצבנה ויצאה מהכיתה לטענתה היא אמרה "זה לא קורה בבית ספר עם המורה היא לא מרשה שחלק ישתתפו וחלק לא - כולם משתתפים". כשהיא חושבת שהיא צודקת במקרים דומים מהסוג הנ"ל שום דבר שאני אגיד לא ישכנע אותה היא מתעקשת ועומדת על שלה. מה אני יכולה לעשות כדי לשנות את זה?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים