כיתת מופת
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום, אנחנו מקיימים בבית סיפרנו מכינה לתלמידי מופת- מצטיינים במתמטיקה. לפני המכינה ובשבוע הראשון של המכינה קיבלנו הודעות מתלמידים שברצונם לפרוש מן הכיתה מכל מיני סיבות. חלק כלכליות שפתרנו על ידי מתן מילגה , חלק סיבות חברתיות והסתגלות וחלק על רקע לימודי. נוצר מצב שמכיתה של 30 תלמידים נשארנו עם 22. במכינה הם לומדים מתמטיקה והמורה טוענת שרמתם בינונית עד נמוכה ואינם תלמידי מופת מובהקים. כמובן שלא ניתן להוריד את רמת מופת אך גם רף ציפיות גבוה מתסכל תלמידים והם נמנעים מהגעה. האם נכון לדעתך להיכנס לתלמידי הכיתה ולשוחח איתם ברמה כיתתית על האוריינטציה של הכיתה או שנכון לשוחח אישית עם כל תלמיד. האם נכון להפנות אנרגיה כרגע לשילובם מבחינה חברתית לפני מכינה לימודית?
שלום, אני מבינה את הדילמות, אולם הן בנושאים שחורגים מתחום הידע המקצועי שלי. לנוחיותך אני מעתיקה לך לכאן לינקים לשני פורומים הנמצאים בפורטל "דוקטורס" שעשויים לסייע לך - פורום ייעוץ חינוכי, ופורום פסיכולוגיה חינוכית. http://www.doctors.co.il/forum-4397/#message-8848 http://www.doctors.co.il/forum-5697/ כל טוב, ירדן פרידון ברשף