מעבר לשלב בית ספר.................................
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום ירדן, אני מאוד מודה על הייעוץ וההכוונה שאת מעניקה לנו ההורים המבולבלים...אני נעזרתי בך לא פעם וזה תמיד מחזק ומלמד. תודה! אני היום במקום מאוד טוב כאמא וכאישה ואני מרגישה את ההשפעה של כך על ילדיי ובעיקר על ביתי הגדולה בת ה-6. גיליתי בתהליך שעברתי עם עצמי שהרבה מן הפחדים שלי (לא הכל :) ) התממסו לגביה ושאני צריכה לשחרר... והיום אני זוכה לראות את ההשקעה של עבודה ארוכה והתמדה עיקשת... ביתי תעלה לכיתה א' בשנה הבאה ואני מאוד נרגשת עבורה ועבורי. הילדה פשוט בולטת ומנהיגה בגן. הגננת נותנת לה המון אחריות בגן ומעודדת אותה. חברתית היא בולטת מאוד וכולם רוצים להיות בקרבתה, אפילו הבנים. ילדה שמחה וכיפית, עם חוש הומור שאני מאוד אוהבת אצלה, אינטלגינציה ריגשית מאוד מפותחת לגילה ויכולות קוגנטיביות מאוד מאוד גבוהות. היא כותבת וקוראת. יושבת עם ילדים בקבוצות בגן ועוזרת להם. אני מרגישה שהשנה הזו היא התעצמה מבחינה רגשית וחברתית ואני פשוט מאושרת. כאמא שתלטנית שמאוד אוהבת להיות עם יד על הדופק, אני רוצה לדעת איך אני מכינה אותה לכיתה א' בצורה הטובה ביותר. בית ספר זה לא גן. זה מקום חדש שיכול להיות מפחיד ומאיים. הייתי רוצה להתחיל איתה היום תהליך על מנת שתגיע לכיתה א' בטוחה, חזקה ושלוה. לא הייתי רוצה שכל מה שהיא חווה היום יעלם אלא יגדל וימשיך גם בבית ספר. אני לא יכולה להצביע על קושי או בעיה שיש כיום עם ביתי או שהיא מתמודדת. אני גם לא חוששת מידי מהמעבר לא', אלא יותר ממקום של להעניק לה עוד כלי או להכין אותה טוב יותר למעבר הזה. בלימודים זה יותר ברור לי והיא יושבת פעמיים בשבוע על תרגילים ועבודות. הייתי שמחה לדעת מהבחינה הרגשית מה לדעתך הם הדברים שצריך לשים לב אליהם, לחזק, לבדוק, לברר, לטפח לקראת המעבר לכיתה א. מודה לך ומעריכה מראש כל הדרכה, ייעוץ והכוונה.
שלום לך, תודה על המילים הטובות! הן מעודדות ומשמחות! היה לי מאוד נעים לקרוא את שאלתך. אני שמחה לשמוע שאת במקום טוב, שביתך כ"כ מוצלחת ונהדרת ושאת יודעת שלעבודה הרבה על עצמך כאדם וכהורה, יש השפעה כ"כ חיובית על ביתך. אז לשאלתך.אני סמוכה ובטוחה שאת ההכנה "הפורמאלית" את עושה ותמשיכי לעשות בצורה הטובה ביותר. הדגש שלי אלייך כרגע הוא לנסות להרגיע את עצמך ששום דבר טוב שיש, לא באמת יכול להעלם..גם אם יעלו קשיים ואתגרים, גם אם תהיה פחות מובילה ובולטת (בהתחלה או גם בהמשך), הטוב שיש בה, עדיין נמצא שם. סימכי עליה שעם כל הכוחות והיכולות שלה, היא תדע להסתדר. בנוסף את יודעת, בית ספר לא חייב להיות מקום מאיים ומפחיד, הוא יכול להיות גם כיפי, מעניין, מאתגר באופן מרגש ועוד הרבה דברים טובים. אז חשוב שכל המסרים האלו יעברו לביתך - מאחר ומסרים הפוכים לאלה (למשל - אני מצפה שתצליחי, בית ספר הוא מקום מפחיד, חייבים להתכונן כי אם לא-לא תסתדרי שם וכיוב') עלולים להיות מועברים באופן ישיר אבל לעיתים גם סמוי ולא מודע, והם בפני עצמם בעלי השפעה שלילית על התפקוד. לסיום אני רוצה לאחל לשתיכן - גם לך וגם לביתך הקטנה, שתתמודדו, יחד, באהבה עם כל קושי ואתגר שעלול לבוא, ושתישארו נהדרות זו בעיני זו גם אל מול קשיים אכזבות וכישלונות. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044