מעבר כיתה/בית ספר
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום בתי בכיתה א שנה שניה בחטצ ובלי עין הרע מסתדרת טוב תלמידה טובה, יש לה קבוצת חברות חמודות, אהובה על התלמידים והמורה. לאחרונה חגגנו לה מסיבת יום הולדת ומרבית ילדי הכיתה הגיעו. נכון נשמע נפלא? בהזדמנות זו יצא לנו לפגוש את הכיתה שלה. הייתה שם קבוצה גדולה של ילדים שבדכ לא מגיעים לימי הולדת ואם כן אז ההורים נשארים. הפעם לא נשאר אפילו הורה אחד. הם הרסו את יום ההולדת שלה, אין לי אפילו תמונה אחת מיום ההולדת שלה כל הזמן הייתי עסוקה בלהפריד ולהרגיע ממש להפריד פיזית. הם עשו נזקים בחדר שחגגנו בו. אפילו המפעיל שהיה מדהים וניסה כם הוא לעזור ואז התברר שתחום עיסוקו חינוך מיוחד. אמר שזו אחת הכיתות הקשות שראה ושזה מעבר לרגיל צריך לערב את הצוות החינוכי והורים. וכעת אני מעריכה אף יותר את ביתי שמצליחה למרות זאת וכמובן את המורה שלה. אך מודאגת אם ילדתי צריכה להתמודד עם ילדים אלה 8 שעות ביום, לפחות למשך חמש השנים הבאות וככל שיגדלו זה רק יחמיר? אולי כדאי להעבירה לכיתה פחות קשה או בית ספר אחר? אולי אז גם תצליח יותר? אודה על עצתכם
שלום ילנה, אם נראה שביתך משתלבת יפה בכיתה, יש לה חברות קרובות, ולה עצמה אין תלונות או מצוקות כלשהן בהקשר הזה, אני מציעה להניח לה ולדברים כפי שהם. מכיוון שאת עצמך מודאגת, אני מציעה לך לשוחח עם המחנכת ולנסות לברר לעצמך כיצד נראים הדברים בתוך שטח בית הספר, מקום בו ישנה השגחה צמודה וכללי התנהגות ברורים, להבדיל ממסיבת יום הולדת. אגב את יכולה גם לשוחח עם ביתך ולנסות להבין ממנה איך מתנהגים בני כיתתה ביום יום. בברכה, ירדן פרידון ברשף
שלום ירדן תודה רבה על תשובתך. הילדה אינה רוצה לעבור לבית ספר אחר, אך גם אומרת שרוב היום המורה צמודה לילדים אלה לפעמים משתלטת ולפעמים לא (מילותיה של הילדה). בקרוב יש טיול שנתי ומשום מה ההורים האלה תמיד זוכים ב"הגרלת" ההורים המלווים לכל יציאה של הכיתה, נראה לי שזה אומר הכול. איני רוצה שביתי תגדל באווירה זו, ככה הם מתנהגים בגיל 6 היום מי יודע מה יהיה בשנים הבאות ככל שיגדלו. שוב תודה על העצה.