מה הקושי?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/02/2016 | 08:33 | מאת: חגית

שלום ילדתי בכיתה א אחת התלמידות הטובות בכיתה, אך לדבריה היא מתקשה בגיאומטריה. זה שעור אחד בשבוע בימי שישי הלמידה היא חווייתית, מדידות וכדומה דברים שהיא התנסתה בהם מגיל 3 בערך. המורה גם היא אינה רואה קושי הילדה פותרת נכון ומהר בלי כל בעיה ללא תיווך או צורך בעזרה את המשימות בכיתה ובבית. ושתינו לא מבינות איפה הקושי. היא דברה עם הילדה ובזמנו עקב מחלה היה לה הרבה להשלים והילדה ספרה שזה היה הקושי. אך היום שוב טענה שכשהיא רואה גיאומטריה היא קופאת ( המילים שלה). מה הקושי? מדוע האנטי למקצוע? זו ילדה שאוהבת ללמוד, צמאה לידע וכאן היא מתקשה? מדוע? אנא עזרתכם.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום חגית, ההשערה שלי היא שברגע שמשהו בנקודה מסוימת הפך להיות קשה עבור ביתך, ולו מהסיבה שהייתה צריכה להשלים הרבה חומר לבד מפאת העדרות מבית הספר, אותו תחום או נושא נשאר עבורה כמשהו מעורר מתח. מה שצריך לעשות הוא להפחית את הלחץ שהצטבר סביב זה, ואולי בכלל סביב מסרים הנוגעים להישגיות, תחרותיות, שאיפה לשלמות וכיוב'. לתחושתי הלחץ שלה נובע מהסיבות הללו וכלל לא קשור למקצוע עצמו, לכן כאמור חשוב לאזן את "התפיסות" האלה שלה עם תפיסות אחרות הפוכות, זאת על מנת שהיא לא תאמץ גישה פרפקציוניסטית מידי שעשויה לייצר עם הזמן הרבה מאוד לחץ ומתח מצטבר. בברכה, ירדן פרידון ברשף

28/02/2016 | 20:53 | מאת: חגית

שלום ירדן תודה על העזרה, כן זה ממש מתאים לבתי, היא מאד מתוסכלת כשאינה מצליחה, מתפרצת כועסת (בבית לא בכיתה) גם בספורט המאמנת שלה הבחינה ברצון/שאיפה החזקה לנצח ולהיות הכי טובה. לא בטוחה אייך אבל אנסה לדבר איתה ולהרגיע את הלחץ.שוב תודה.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים