התנהגות שונה מגן לבית לילד בן 5
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ערב טוב, בני בן 5 השנה בגן חדש, גן חובה. הגן טיפה יוצא דופן ממה שאני רגילה. זה גן עיריה אבל הגננת בגישה של לתת לילדים לעשות מה שבא להם. אין להם סדר יום, הם אומנם לומדים המון על טבע וחיות אבל אני לא כל כך מרוצה מהרמת המשמעת שיש שם.. אני לא אפרט יותר מדי כי אני פחות רוצה לשים על זה דגש. מה שכן הגננת טוענת שהוא רגיש וכדאי להשאיר אותו עוד שנה בגן. שרגשית הוא עדיין לא בוגר מספיק, אבל דוגמאות מסויימות לא נותנת לי. הבעיה שלי זה שבבית/בחוג(אומנות לחימה שיש בו הרבה הפסדים גם )/אצל חברים/בימי הולדת וכל מקום אחר אני רואה משהו אחר לגמרי! הוא בוגר, ממושמע, בבית הוא יושב כל יום סביבות 60 דקות ביום על חוברות של חשבון וכתיבה, הוא ילד מסודר,משתתף בכל פעילות, ומשקיע, ועוזר מאוד. בחיים לא היתי צריכה להרים עליו קול כי תמיד היה אפשר לדבר איתו והוא מבין עניין. אני ממש לא בעד להשאיר אותו לעוד שנה בגן. אני כן חושבת שהוא מוכן לכיתה א' (הוא יהיה בן 6 בספטמסר). מה יכולה להיות הסיבה להבדל כל כך עצום בין גן לבית.. שנה שעברה בגן אחר שהוא היה הכל היה בסדר... אני לא רוצה להזיק לו במידה והוא באמת לא בוגר רגשית, אבל מצד שניי אני לא רוצה שאחרי שנה נוספת בגן, יהיה לו משעמם בבית ספר כי אינטלקטואלית הוא מאוד מוכן..איך אני אדע אם ניתן לסמוך על מה שהם אומרים? אם באמת יש בעיה כלשהי? או שבעיה היא בכלל בגן עצמו? אני ממש נואשת כבר. נמאס לי לשמוע כל יום כל כך הרבה דברים "שליליים" על הילד ..
שלום, נדמה לי שאני לא אוכל לענות על שאלותייך ואת תתקשי מאוד להחליט מה לעשות בשנה הבאה, אם לא נבין בדיוק למה הגננת מתכוונת ועל סמך מה מבססת את המלצתה (הרי כפי שאת אומרת -היא לא מספקת לך דוגמאות ולא מסבירה את עצמה..). החלטות כמו להשאיר ילד שנה נוספת בגן הן החלטות כבדות משקל שאינן מתקבלות כלאחר יד. לכן אני מציעה לך לשבת עם הגננת ועם הפסיכולוגית של הגן לשיחה בה תוכלי לברר לעומק את הסוגיה ולקבל מענה (חלקי לפחות) לכל שאלותייך ותהיותייך. בברכה, ירדן פרידון ברשף