משכל גבולי לילד בן 13.5 שעולה לכיתה ט'
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום לך הבן שלי בן ה13.5 עולה לכיתה ט' בילדות אובחן adhd היה לסירוגין עם ריטלין שהופסק לגמרי כי הילד לא אוהב כדורים עם הזמן המצב החמיר ונוצרה לקות למידה קשה שהתלוותה עם תסכול מצד הילד ומצדנו עבר אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי שהראו על רמה של משכל 73 שזה גבולי ישלנו וועדת השצה בסוף החודש השאלה שלי על דרכי התמודדות עם ילד כזה שגם מתבגר +ואיזה מסגרת לימודית חינוכית מתאימה לו תודה
שלום סינדי, הפרעת קשב וריכוז, עם היפראקטיביות, היא הפרעה שכפי שאת יודעת יכולה ליצור הרבה מאוד בעיות נלוות אם היא אינה מטופלת כיאות ובזמן- חברתיות, רגשיות ולימודיות. הבן שלך כרגע מראה מנת משכל של 73, אולם אם אינו נוטל טיפול מתאים, מעולם לא נטל טיפול, וספציפית לא היה תחת השפעת טיפול תרופתי בעת האבחון, לא בטוח שהתוצאה אכן משקפת את הרמה האמיתית שלו (שעשויה בהחלט להיות גבוהה יותר). צר לי לשמוע שהוא לא טופל עד כה, וייתכן מאוד ש"לא אהב כדורים" כי הכדורים שקיבל היו לא מתאימים ויצרו תופעות לוואי. במקרה כזה כדאי לנסות להתאים כדור אחר, לשחק עם המינונים וכיוב', כל זאת בהתיעצות עם הנוירולוג או הפסיכיאטר. אני מציעה לך להתחיל מחדש תהליך של אבחון וטיפול. תתחילו בלפנות למטפל רגשי שמתמחה בטיפול בילדים עם הפרעות קשב וריכוז, שיעזור לכם לבנות תכנית טיפולית הכוללת: הדרכת הורים, טיפול תרופתי וטיפול רגשי אם יש צורך בכך עבור הילד. כדאי לבקש מהמטפל להדריך אתכם כיצד לגייס את בנכם לתהליך הטיפולי הזה, ובכלל זה איך לשתף אותו ולערב אותו בתהליך.חשוב גם לערב גורמים חינוכיים בתהליך הזה בכדי שירתמו לסייע לבנכם על פי צרכיו. כרגע בוועדת ההשמה תוכלו לומר שאינכם בטוחים שהציון אכן משקף את הרמה האמיתית של בנכם, ושהייתם רוצים אבחון חוזר לאחר כמה חודשים - אחרי שהילד יהיה מטופל כיאות ותחת השפעת הטיפול התרופתי בעת האבחון. אם באמת "תעלו על הסוס" ותתחילו בתהליך, דרככם לא תהיה קלה, אבל בוודאי ובוודאי קלה הרבה יותר מהדרך הקשה בה בנכם פוסע כרגע, שככל הנראה פוגעת לו קשות בדימוי העצמי. כל טוב ובהצלחה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 052387044