ילדה שעלתה לכיתה א ממציאה סיפורים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

02/09/2016 | 17:44 | מאת: קרן

בתי עלתה השבוע לכיתה א. אובחנה עם קשב וריכוז ומטופלת תרופתית. העניין הוא שכשאני שואלת איך היה בבית ספר או מה עשו, היא בקושי מספרת (אני מרגישה שאני צריכה לסחוט את זה ממנה), זה היה גם כשהיתה בגן, וכשכן מספרת היא ממציאה דברים. גם חברתית קשה לה ליצור קשרים חדשים, מתחברת יותר עם בנים מאשר עם בנות, ואני לא יודעת איך לעזור לה בזה. מה לעשות? להמשיך לשאול אותה ולחפור? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, זה בסדר שביתך מתחברת יותר עם בנים מאשר עם בנות, אין בכך כל פסול. לגבי התקשורת בינכן. זה נשמע שקשה יותר לביתך לספר על עצמה באופן מילולי. מה שחשוב הוא שאת תצליחי להיות חלק מחייה, גם בהתייחס לזמן שביתך אינה איתך. לכן אני מציעה לך לנסות לשחק איתה בובובת, אולי פליימוביל, ודרך זה לתקשר איתה. משחק שכזה בד"כ מצליח להעביר באופן מופלא רגשות, חוויות, ואפשר ורצוי כמובן תוך כדי גם לשוחח בינכן("אני רואה שהבובה הזו משחקת הרבה עם הבובה בן הזה, הם חברים?"). חשוב גם שביתך תוכל להרגיש שנעים לה לשתף אותך, ולא תרגיש לחץ מכיוונך לעניין הזה. לפעמים מבלי משים, זה מה שאנו מעבירים לילדינו כשאנו רוצים לשוחח איתם על יומם. לכן משחק היא דרך נהדרת לעקוף את המכשולים הללו מכל הכיוונים. בברכה, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים