ילד בן 7 בישן ולא נכנס למצבים שלא מכיר
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ילד בן 7, מאוד חכם, מסתדר עם ילדים בכיתה ויש לו חברים, אובחן במבחני אריקה לנדאו בציון גבוה (אחוזון 98) בדרך כלל הכל בדר אבל במצבים שהוא פתאום לא מכיר אף אחד, יכול לסרב להכנס לסיטואציה, למשל תחרות שחמט עירונית שהיתה במקום אחר ממה שהכיר. הכנו אותו שיש שם ילדים אחרים. הוא לא הכיר אף אחד, זמן ההתארגנות בתחרות היה ארוך מהרגיל והיה בלאגן. וברגע האמת לא הסכים להכנס לתחרות להשתתף. למרות כל המאמצים והשכנועים. כאשר נמצא עם חבריו לכיתה משחק איתם והכל בסדר. זה קורה רק במצבים שלא מכיר את המקום ואת המשתתפים האחרים האם יש לו בעיה שצריך לטפל בה?
שלום ענת, את מתארת מצב שעל פניו נשמע סביר - תחרות, אירוע מעורר מתח ולחץ, על גבי זה הרבה מאוד "בלאגן", חוסר ארגון ובפועל התנהלות שונה מזו אליה הכנתם אותו - ובסוף הרגיש לא מספיק נוח ובטוח כנראה, ולא רצה להתחרות. ועכשיו כלל אצבע, אם ההתנהגות של ילדכם לאור הסיטואציה נדמית הגיונית - כלומר אתם יכולים להזדהות איתה, להבינה ולספק הסבר למעשיו, אז כנראה שמדובר בקושי נקודתי ולא ב"בעיה" שדורשת טיפול. כמו כן, ייתכן ובנכם מעט יותר מופנם, אולי ביישן וצריך יותר זמן להתחמם, גם זה בסדר, לא כולנו נולדנו מוחצנים. השאלה היא האם אתם מרגישים שההתנהגות שלו מעוררת אצלו מצוקה, או לחילופין מעוררת בכם ההורים אכזבה וכעס כלפיו - אם אחת משתי האפשרויות נכונה, אז בהחלט כדאי לגשת להדרכת הורים אצל מטפל רגשי של ילדים. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים ומבוגרים 0523873044