הילדה רגישה מידיי .......................

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

07/11/2016 | 18:18 | מאת: גיל

הילדה בת 7.3 בכיתה א' (נארה שנה נוספת בגן כי לא היתה מספיק בשלה רגשית. מלכתחילה ראיתי שהי מתקשה בלימודים והמהלך החושה ישבתי איתה עם הבה סבלנות ונראה שיש שיפור. בשבוע האחרות כבר 3 פעמים שהיא בוכה בכיתה וכשאני מברר מולה אז אלה הסיבות שהיא אומרת: 1. קשה לה בלימודים (היא אמנם לא שולטת ממש אך סביר. נכון שיש אותיות שהיא לא זוכרת -גם המואה אואה שיפור). 2. לא שומעת כי יש ל נוזלים באוזניים וכששואלת את הילדה שלידה היא לא עונה לה. 3. היא רוצה לשבת לבד ולא בקבוצה כי בסביבתה מפריעים לה (המורה לא מאפשרת ובצדק אך היא הזיזה ילד שהיה מפריע לה להתרכז - החליפה בילדה שביתי רצתה שתשב לידה). 4. היום חלק מהתלמידים קיבלו שיעורים והיא לא ושוב בכתה (לפי המורה היא יושבת איתם בקבוצות ועדיין לא הגיעה לקבוצה שלה). בקיצור כל פעם סיבה אחרת. מה עושים?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, לפי הבנתי ביתך חשה שהיא נופלת ברמתה מיתר בני כיתתה, דבר שמסב לה מצוקה ותסכול. בבסיס של זה עומד רצון להצליח, מוטיבציה וסטנדרטים פנימיים אדפטיביים- מאפיינים שכדאי לטפח ולעודד, ולאו דווקא רגישות יתר כפי שתיארת את זה. בהסתמך על התיאור שלך ועל כך שהיא אכן מתקשה בלימודים, אני מציעה לתמוך בה ולעזור לה להתחזק בתחום הלימודי ורצוי אפילו ברמה יום יומית. כמו כן כדאי לבדוק אם קיימים קשיי קשב וריכוז. לגבי קשיי השמיעה, אני מניחה שהנושא בטיפול רפואי אולם חשוב גם ליידע את המורה בנוגע לזה כך שתוכל לבדוק איתה מידי פעם שהיא אכן עומדת בקצב הכיתה. אפשר גם להושיבה בשורה הראשונה. בברכה, ירדן פרידון ברשף

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים