יכולת ליצור קטגוריזציה אצל הילד
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום, בני בן ה6 לא מצליח להביא דוגמאות עצמו כשאנחנו משחקים משחקי מילים...אני אומרת לו משולש מזכיר לי..... והוא צריך לומר כמו מה המשולש..הוא אומר רק מה שהוא רואה, לא מביא דברים מהדמיון. על מה זה יושב? זיכרון? קטגוריזציה? אני רוצה להבין את הקושי כדי שאוכל לעזור לו. לאיזה תחום זה שייך?
שלום חיה, מתוך דוג' אחת מבודדת, לא אוכל להגדיר "בעיה" או מקור של בעיה. באופן כללי אומר שזה עשוי (!) לבטא קושי ביכולת להפשטה. אם את חושדת שלבנך ישנם קשיי למידה כלשהם אז הייתי מציעה אבחון דידקטי. אם לא, ומדובר בדוג' אחת בלבד, אז את יכולה לתרגל איתו את המשימה הזו הפוך מבלי שהצורה לנגד עינכם למשל איזו צורה יש לשמש, לפיצה וכו' לאחר מכן למנות את כל הדברים שאנחנו מכירים שיש להם צורה שדומה עיגול. אפשר גם לשחק משחק אסוציאציות חופשי בתור התחלה, גם כדי להפוך את הלימוד לחוויתי ומהנה, ובכל פעם שמזכיר קטגוריה לחזור על זה בעזרת הסבר (למשל אם מגפיים מזכירים לו שלוליות - תאמרי שזה כי מגפיים שייכים לעונת החורף). בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ מבוגרים וילדים 0523873044