התנהגות בכיתה א בן 6
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום ירדן, אודה לשמוע דעתך בנוגע לילד בן 6 שנכנס השנה לכיתה א', ובעת האחרונה אנו מקבלים דיווחים מהמורים שיש נסיגה בהתנהגותו והוא מפריע בשיעורים- מדבר, מצחיק את החברים. בשיחה איתו אומר שרוצה להצחיק. באופן כללי מדובר בילד בכלל לא מפריע, בדר"כ הוא נוח, אוהב לשחק עם עצמו, רגוע, אוהב לקרוא. אני שואלת כיצד ניתן לעזור לו ועל מה יכול הדבר להעיד. בברכה.
שלום לך, אני חייבת לומר שלקרוא לרצון שלו להצחיק חברים, ונניח שגם בזמן השיעור - "נסיגה" מעורר אצלי הרבה מאוד אי נוחות. אולי אפשר לקרוא לזה במקום "התפתחות חברתית"? אני לא בטוחה שמה שקורה כאן הוא דווקא דבר רע, כאמור תלוי מאיזו סביב מביטים על זה, ומי מביט על זה.. כשאת שואלת אותו על כך הוא אומר בכנות שהוא רוצה להצחיק חברים. אני לא הייתי עוצרת שם. נסי לברר יותר מה קורה איתו מבחינה חברתית בזמן האחרון, האם מצליח לרכוש חברים חדשים, האם מרגיש טוב יותר כעת בבית הספר ובפרט מבחינה חברתית מאז שמבטא כך את חוש ההומור שלו? ואם את מתרשמת שבנך מצליח לשפר את מצבו דרך חוש הומור, הרי שמגיעות לו רק תשבוחות על כך. כמובן שחשוב לעזור לו להבין שהשיעור הוא פשוט לא הזמן לזה..אני מאמינה שאם ירגיש באמת ובתמים את הגאווה שלך בו, עידוד ופירגון ממך, גם יוכל לקבל ולהפנים עוד איזה חוק או שניים כמו למשל שאסור לדבר בזמן השיעור.. בשמחות, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044