ילד עם בעיית קשב וריכוז שהמוטיבציה ירדה
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום רב, הבן שלי בכיתה ח' עם בעיית קשב וריכוז מטופל בפוקלין, מאובחן כלקוי למידה, לא קל לו אבל הוא מקבל עזרה אחר הצהריים עם שלושה מורים שונים..הוא הצעיר, אחיו חרוצים ותלמידים מחוננים ומצטיינים... פעם הייתה לו מוטיבציה ללמידה היום לא מתחשק לו..דוחה שיעורי בית לרגע האחרון ולפעמים שוכח בכלל להכין. אחר כך מתחרט כך שכן אכפת לו ולא רוצה לאכזב... אני מרגישה שכל הזמן אני צריכה להזכיר לו ואני עוזרת לו הרבה בעיקר במקצועות רבי מלל שמתקשה בהם. אני לא מסוגלת לשחרר, לתת לו את האחריות כי אם לא אזכיר לו הוא לא יעשה ויתחרט בסוף שלא עשה. איך אני יכולה לעודד אותו ולהסביר לו את החשיבות של הלימוד? במיוחד לו חשוב לחזור וללמוד יותר כדי שיצליח....ואיך אחזיר לו את המוטיבציה? הוא יודע שכשהוא מתאמץ הוא מצליח והוא שמח. וגם אמרתי לו את זה..מה עושים? תודה
הי מיכל, בואי נשים בצד לרגע את הנושא הלימודי וננסה להתבונן בזה כסימפטום למשהו אחר שקורה. אם כך מה קורה? מה קורה עם בנך שמייצר את הקושי החדש הזה? האם מדובר במשהו שקשור בדימוי העצמי, בתחום החברתי, האם זו ירידת אנרגיה כללית, גורמי מתח אחרים... ההנחה בצד את העניין הלימודי מגיעה מכך שנשמע שבנך מבין היטב את חשיבות הלימודים עבורו ואף מעוניין להצליח, אך נראה כי בתקופה זו הוא מתקשה להתארגן, להניע את עצמו ולהערך באופן נכון. אני מציעה לך במקביל עם הניסיון להבין מה באמת עובר עליו, לעזור לו באופן זמני להתארגן תוך בדיקה משותפת של מה יכול לסייע לו. אם תצלחו ביחד את המהמורה הזו, אני מאמינה שהוא "יחזור לעצמו" בהקדם, אבל כאמור לשם כך עלייך להיות שם ביחד איתו תומכת היכן ובאופן בו הוא זקוק לך ולא למטרת ההישגים הלימודיים אלא כמטרה העומדת בפני עצמה. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044