ילד שבוכה הרבה מאוד בגן וקשה לו חברתית
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
בני בן ה5 סיים גן טרום חובה. במהלך השנה הפנתה את תשומת ליבי הגננת שלו שקשה לו מאוד מבחינה חברתית והוא לא מרבה לשוחח בגן עם הילדים-קשה לו לפנות אליהם למשחק. מה עוד שהוא בוכה לעיתים קרובות מאוד ולמשך הרבה זמן לדוגמה שעה- שעתיים ודבר לא מצליח להרגיע אותו ולרוב הן בכלל לא מבינות מה קרה והוא לא מספר להן. כשאני שואלת אותו אחר הצהריים למה הוא בכה הוא מספר לי את הסיבה ולרוב זה בגלל ילד שפגע בו או שלא שמו לב אליו במהלך פעילות. אני לא רואה אף אחת מההתנהגויות האלו בבית מול האחים/בני דודים שלו וגם לא כאשר אנחנו מזמינים חברים אלינו. אציין שבעקבות כך התחלנו טיפול רגשי אך זה עוד מוקדם כדי לראות תוצאות. עברנו דירה בתחילת השנה כך שהוא נכנס למסגרת חדשה בה כל הילדים כבר הכירו והוא לא הכיר אף אחד אך היו לא קשיים מבחינה חברתית גם במסגרות קודמות בהן הכיר את הילדים בדירה הקודמת שלנו. הגננת המליצה לי על אבחון פסיכולוגי/פסיכיאטרי לאחר שהיה מקרה שבו בכה במשך 3 שעות בגלל שנעלב מילד. אשמח לדעת האם אבחון כזה נצרך לדעתך? במה הוא יכול לעזור? האם הטיפול הרגשי לא מספיק? אני בתחושה שהגננות לא מגיעות מולו בגישה מכילה ויצירתית כדי להכיל את הרגישות שלו. אשמח לתשובתכם. תודה!!
הי, אני חייבת לומר שאם אתם בטיפול פסיכולוגי עם מטפל/ת שמכירה את הילד, הרבה יותר כדאי לכם להתייעץ איתה מאשר איתי שאין לי שום היכרות עם הילד..האם התיעצתם איתה והפניתם אליה את השאלות האלה?בנוסף לפעמים המטפל עובדת ישירות מול צוות הגן כדי להדריך ולהנחות, האם שקלתם את זה? ירדן
טיפול רגשי הכוונה שחייה טיפולית... לא הסברתי את עצמי נכון