תלמידים מאתגרים בבית ספר יסודי
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
היי...אני מנהלת בית ספר יסודי, אשמח לשמוע דעתך/ עצתך בעניין תלמידים הלומדים בכיתות חינוך מיוחד בבית ספר רגיל, כיתות ג ה , ו. אני מבחינה בהצפה של התנהגויות אלימות בבית הספר, הן של התלמידים בינם לאחרים והן כלפי הצוות החינוכי, זריקת כיסא, אבן, קללות, בעיות משמעת קשות רק עם אותם תלמידים ספציפיים בכיתות חנמ.כל יומיים אני שומעת ממחנכת על התנהגות בעייתית של מספר תלמידים. אני שמה לב לכמות גדולה של השעיות של תלמידים כעונש. השעייה פנימת או חיצונית בבית. מרגישה שזה קצת מיצה אץ עצמו והצוות כבר עייף מההתמודדות האינסופית. כמובן שייש מערך של מטפלות באמנות ושיתופי הורים, אך המענה הוא לא מספק. מוטרדת ומוצפת מהעומס הרב של התלמידים המאתגרים ומתקשה למצוא מענה אחר מלבד השעיות. מה דעתך? אציין כי אני מנהלת חדשה, סו שנה שנייה.
הי רננה, בכיתת חינוך מיוחד - ולא פירטת מה הלקויות שם, הייתי משקיעה רבות בשיעורי כישורי חיים אפילו אחת ליום! בתחילת היום. על הישעורים להתמקד בכיצד נכון להתמודד עם מצבים מסוימים, אתגרים, קונפליקטים, פיתוח כישורי תקשורת, המשמעות לקיחת אחריות אישית, תכנון, וויסות עצמי ואפשר אפילו להוסיף סימולציות ולשבת במעגל דיון והקשבה. בעיני כל כיתה באשר היא צריכה כאלה שיעורים על אחת כמה וכמה כיתות מהסוג הזה. אפשר להעזר במלווה חיצוני שיבנה תכנית יומית כזו - בסה"כ קווי מתאר של תכנית, לתוכהניתן יהי הלצקת כמעט כל תוכן. מקווה שסייעתי, בהצלחה! ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044