צהרון בית הספר.......

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

05/12/2024 | 15:26 | מאת: אחת

היי ילד בן כמעט 7 עלה השנה לכיתה א'....ילד סופר חכם ומוכשר מירב הסיכוים שמחונן...יש לו ידע רב ביותר שהיה בגן היה קצת בעיות חברתיות בתחילת השנה אבל מהר מאוד הסתדר.. השנה עלה לכיתה א כמעט בלי שום חבר מהגן ( היו לו 2 חברים מאוד טובים מהגן) שמתי לב שאחד על אחד הוא ממש יודע להסתדר...שחברים באים אליו הביתה או הוא אליהם יש יופי של תקשורת ומשחק ביחד.... מנגד בבית ספר במהלך ההפסקות הוא לא מצליח להתחבר.... אותם חברים שבאים אליו הביתה בהפסקות לא איתו ולטענתו אותם חברים נמצאים עם ילדים אחרים...כנראה קשה לו במקומות שיש קבוצה הוא לא יודע מה לעשות כדי להכנס אליה....יש לו בנתיים חבר אחד להפסקה חבר מאוד ביישן ורגיש בקושי מדבר וגורם למעשה לבן שלי לא להיות עם עוד ילדים כי אותו ילד לא רוצה להיות עם אף ילד אחר.... אני לא ככ אוהבת את החיבור איתו זה חיבור שהמורה יזמה... הוא לא בצהרון ופה למעשה נכנסת השאלה שלשמה בעצם ההודעה שלי... אני תוהה עם עצמי האם אולי נכון במצב כזה שהוא לא ככ מוצא את עצמו חברתית להכניס אותו לצהרון על אף החסרונות שיש בצהרון...אין ספק שבבית הוא מקבל ארוחה טובה הוא גם עושה צרכים איך שמגיע הביתה כי בבית ספר השירותים מלוכלכים... הוא נח קצת רואה טלויזיה עושה שיעורי בית... מנגד בצהרון יש חברים יש משחקי חברה והוא נמצא עם בני גילו אך יש גם אלימות ודברים בעייתים...שאלתי אותו והוא לא רוצה את הצהרון בטענה שהמובילת צהרון צועקת שם ( שמע אותה וכנראה הפחידה אותה) תוהה מה נכון לעשות לשלוח אותו לצהרון כדי אולי לקדם אותו חברתית או להשאיר אותו בבית איפה שבטוח וטוב לו? אשמח לדעה מקצועית

הי, צמצמת את שאלתך לנושא הצהרון. תשובתי- לאור מה שכתבת, אם הוא בוחר לא ללכת מכל הסיבות הנל ( אלימות, עושה צרכים רק בבית וכו'), אז המחיר עולה על תועלת שגם לא בטוח תופק. מציעה לחזק אותו בדרכים אחרות מצהרון כושל... בברכה, ירדן

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים