עצוב התנהגות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

08/11/2011 | 15:41 | מאת: אמא של רוני

בתוצאות איבחון פסיכודידקטי ציין הפסיכולוג כי מומלץ לבני בן ה 13 עיצוב התנהגות. למה הכוונה? איך מפעילים את זה בבית ובבית הספר?

לקריאה נוספת והעמקה
09/11/2011 | 01:30 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום אמא של רוני, בעיצוב התנהגות מגדירים יחד עם המטפל יעדים ספציפיים, תוך הגדרת האמצעים להשגתם. לעיתים קרובות, הדרך להשגת יעדים אלה קשה וארוכה מדי, ואז יש צורך בהגדרת מטרות ביניים צנועות יותר, או בחלוקת המטלה הגדולה לחלקים קטנים ומעשיים יותר. מאימתי שהוגדרו היעדים והוגדרו האמצעים להשגתם (למשל מטרת-על היא ציונים טובים בתעודת סוף השנה במתימטיקה, ויעדי הביניים הם הישגים טובים במבחנים הקטנים לאורך השנה), נבנה מערך חיזוקים שלם (תגמולים, פרסים ותמריצים מסוגים שונים) שישמש אותנו לחיזוק התנהגויות רצויות אותן אנו רוצים לעודד (למשל הכנת שיעורי בית, למידה למבחנים, שמירה על מחברות מסודרות, וכד'). המטרה הסופית היא צמצום התלות בחיזוקים, והגברת המוטיבציה הפנימית להתנהג כמו שצריך. מציעה לכם להיעזר בפסיכולוג קוגניטיבי-התנהגותי או בשירותיה של מעצבת התנהגות. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים