עולה לכתה ג
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום. בני ילד מאד מוכשר בכל תחום בוא הוא נוגע כמעט. הוא בעל אינטליגנציה רגשית מפותחת מאד. הוא חייב להיות מאותגר אחרת הוא מאתגר את המבוגר האחראי שמולה כי בדיקת גבולות אינטנסיבית וחריפה. בבית הספר לצעירינו המורה שהיתה לו עד כה נחלה כישלון איתו. אנחנו בהתלבטות קשה מה נכון עבורו. האם היית ממליצה על מסגרת פרטית? אני חושבת שאולי מבינות רבות זה עשוי להתאם לו אך חברתית זה לא נכון בעיניי. ואם בחברויות עסקינן... גם בתחום הזה לא פשוט לו. מצד אחד הוא מאד אוהב אדם וחברים. מצד שני... גם בתחום הזה הוא צריך אתגר.... בנוסף הוא ילד מאד מאד תחרותי. לעיתים אני מרגישה שהתחרויות הזו הרסנית עבורו היות וכל דבר הופך לתחרות והוא משווה ומקניט ומתעצבן
שלום דנה, מדברייך עולה ניחוח של ילד שמתקשה לשאת תסכול ולכבד מרות, וכמו שאת רואה בעצמך, יכולים להיות לזה גם מחירים חברתיים. אני מציעה לטפל בזה ולא 'לבנות' על כך שבמסגרת אחרת השינוי יגיע מעצמו. ראי כתבה שהתפרסמה השבוע ב- nrg מעריב, בה הבעתי את עמדתי ממש בנושא זה. http://www.nrg.co.il/online/17/ART2/394/524.html?hp=17&cat=6324630 בברכה ליאת