קשיי למידה
דיון מתוך פורום קשיים בתפקוד לימודי
שלום רב בני בן ה14 בכיתה ט', בשנה שעברה עבר אבחון פסיכודידקטי ונמצא אצלו בעיה בקשב שמיעתי, והמאבחנת אמרה שיש לו פוטנציאל אך אינו מממש אותו, במתמטיקה הציון שלו תמיד מעל 90 אך בשאר המקצועות המצב אינו כך, הוא מתקשה ללמוד חומר בעל-פה כמו הסטוריה, דקדוק, אזרחות, גיאוגרפיה וביולוגיה... אינו לומד באופן עצמאי, תקופת המבחנים עבורי היא תקופה של סיוט, אני חוזרת לו על החומר כאילו לא למד אותו מעולם, אני מתמצתת, מסבירה, מסרטטת, ומה לא? אך בזמן שאני יושבת איתו אני רואה ומרגישה שאין לו כל עניין בלימודים ולפעמים הוא מצהיר בפניי: למה אנו צריכים ללמוד כל זה, מה יועיל לנו בעתיד אם נלמד הסטוריה... אני עושה איתו כל מיני שיחות, מסבירה לו שאם הוא רוצה להמשיך את לימודיו האקדמיים הוא צריך ללמוד ולקבל תעודת בגרות עם ציונים טובים על מנת שיוכל לבחור את התחום שהוא מעוניין בו ולא להיות מוגבל בגלל ממוצע נמוך.יחד עם זאת אני משתדלת כל הזמן להשמיע בפניו שהוא יכול אם ישתדל קצת יותר, שיש לו יכולות... אני כבר מותשת ולא יודעת מה לעשות, אני מרגישה שיש לו קשיי ריכוז (אינו היפראקטיבי) ומאוד רוצה לעזור לו לפני שיהיה מאוחר. אני מאוד מקווה שאמצא אצלך תשובה.
נילי יקרה, נשמע שאת לחוצה ודואגת מאוד לבנך, אך האיבחון שקיבל הוא רק תחילת הדרך - פני למאבחנת ובקשי שתפנה אותך לטיפול מתאים לבעיות בקשב שמיעתי. תוכלי גם להתייעץ בפורום "הפרעות קשב" באתר זה לגבי טיפול http://www.doctors.co.il/forum-1718. מעבר לכך, אני לא ממליצה לך להיות זו שמלמדת את בנך למבחנים, בטח שלא בגילו. יתכן שאת מפעילה עליו לחץ רב שפוגע אף יותר בתפקוד הלימודי שלו. אצל בני נוער רבים יש ירידה בתפקוד הלימודי משום נושאים חברתיים ואחרים מעניינים אותם, ופעמים רבות זה מסתדר לבד לקראת התיכון. חשוב שתשדרי לבנך שאת מאמינה בו וביכולותיו ופנויה לעזור לו אם יצטרך. את מוזמנת להמשי לעדכן אותי, בהצלחה.