בעיית הסתגלות בכיתה א'
דיון מתוך פורום קשיים בתפקוד לימודי
שלום רב, בתי ילידת אוגוסט 2006 והשנה עלתה לכיתה א' בזמן. יש לציין שהגננת חשבה שכדאי להשאיר אותה בגן עקב בעיית דחיית סיפוקים. מבחינה לימודית הכל תקין. לאחר אבחון בשירות הפסיכולוגי הומלץ להעלות אותה לכיתה א'. הילדה מאוד חברותית אך טוענת שאין לה חברות בכיתה. המורה העבירה אותה מס' פעמים מקום ותמיד היה דין ודברים עם החברה לצידה, לא היה מצב שבו הצליחה להחזיק מעמד בקשרי חברות. מצד שני בתחום הלימודי נראה שאין לה מוטיבציה לעבוד גם בביה"ס וגם בבית. לוקח שעות עד שהיא מועילה לבצע מטלות. חשוב לציין שהיא ילדת זקונים ולה 2 אחים בגילאי 19 ו-16. היא מאוד מפונקת. לאחרונה קרה אירוע בביה"ס, היא לא נכנסה לשיעור מוסיקה והתחבאה מתחת לשולחן. גם כשמצאו אותה ואמרו לה להכנס לשיעור היא התחמקה. אני לא יודעת מה עובר עליה היא ממש לא משתפת אותי בחוויות שלה בביה"ס. האם אלו קשיי הסתגלות לכיתה א' או שצריך טיפול פסיכולוגי ואם כן אודה להמלצה למי לפנות. תודה מראש.
מירה שלום, קשיי ההסתגלות לכיתה א' הם טבעיים ולרוב חולפים לאחר זמן מה באופן טבעי, כאשר לעיתים קרובות דווקא המקור להשתלבות והתחזקות הינו חברתי. אולם, נשמע לי שביתך "מצביעה ברגליים" את הקושי שלה להיכנס למסגרת הלימודית-חברתית החדשה, על דרישותיה ותביעותיה, וכדאי להתחיל בלהתייעץ עם היועצת והמחנכת. יתכן מאוד שיהיה כדאי ללכת לטיפול (לאו דווקא מילולי) משום שהיא מתקשה לשתף אותך כעת, ובעיקר משום שצפויות לה עוד שנים רבות במערכת החינוך וחבל שתתחיל ברגל שמאל. בהצלחה!!