משהו

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

02/03/2010 | 14:06 | מאת: D

מה גורם לזכירה טובה של מילים בודדות במבט ראשון אבל בלזכור חומר לימודי/טקסטים יש עם זה בעייה ולוקח הרבה זמן לזכור משפטים ארוכים ? איך משפרים את הזיכרון בהנ"ל ומה גורם לירידה ?

שלום רב, ככלל, ככל שגירוי כולל יותר אינפורמציה כך קשה יותר לזוכרו ולכן, בטווח הקצר קל יותר לזכור מילים בודדות מאשר משפטים או טקסטים שלמים. עם זאת, קישור חומר חדש למידע שכבר קיים בזכרון מעלה את הסיכוי לזכירה. לכן, לשם שיפור הזיכרון והלמידה כדאי ללמוד חומר לימודי באופן פעיל ומגוון: לא להסתפק בקריאה של החומר אלא לרשום שאלות המתייחסות לפסקאות השונות, לערוך קישורים בין חלקים שונים בחומר הלימוד (לדוגמה, טבלה המשווה שני תחומים שונים), לנסות "ללמד" מישהו את החומר הלימודי או לכתוב מהזכרון סיכום שלך של כל מקטע בחומר ולאחר מכן להשוות לחומר עצמו. כדאי גם ללמוד באמצעות דרכים המשתפות אופני זכירה נוספים כגון צבעים שונים לנושאי לימוד שונים, שרטוטים סכמטיים, להקריא בקול רם, להמציא ראשי תיבות מצחיקים לרשימות פרטים ועוד. למרות שהמאמץ הכרוך בלמידה פעילה מרתיע סטודנטים רבים, אופיו של הזכרון שלנו גורם לדרך הארוכה לכאורה הזו, להיות קיצור דרך משמעותי בהשוואה ללמידה סבילה. אי שימוש בחומר הנלמד או קושי בהבנת החומר יכולים לגרום לירידה בזכירה.

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי