יש לי ילדה בכיתה א'
דיון מתוך פורום קשיים בתפקוד לימודי
יש לי ילדה בת 6 בכיתה א' שיש לה קשיים רבים... תחילה נתחיל מזה שהיא נולדה בשבוע 34 אם מעכבי צירים משבוע 22 ( היו לי צירים מוקדמים) היא התחילה לדבר ממש רק לקראת גיל שנתיים וחצי ויותר היא קיבלה קלינאית תקשורת עד ממש לפני שבועות אחדים... היא עברה בגיל 4 איבחון פסיכולוגי שתוצאותיו הן כי יש לה רמת משכל גבוהה ופוטנציאל רב... בגיל 4 היא עברה לגן עירייה אחרי 3 שנים בגן פרטי(אשר מתברר בדיעבד ששם לא למדה כלום) ואז הבנתי כי רמתה הלימודית נמוכה מהשאר... היא עלתה לגן חובה וחודש לפני סוף שנה הגננת אמרה לי כי היא לא יודעת מה שלימדו בגן והיא רוצה להשאיר אותה שנה נוספת בגן... היינו אצל נורולוג ילדים ד"ר דב ענבר שהפנה אותנו לריפוי בעיסוק ולטיפול ריגשי... לאחר איבחון של 5 דקות... היא קיבלה ריפוי בעיסוק בשנה האחרונה וכרגע נאמר לנו שמהטרה הושגה וכרגע עד שהיא תדע לקרוא עושים לה הפסקה.. היינו בטיפול רגשי ששם נאמר לנו שהיא "בסדר" גמור וחוץ מיתר ביטחון אין לה כלום... ולא להשאיר אותה בגן... חשבנו הרבה והחלטנו לעלות אותה לכיתה א' בכיתה היא "זכתה" במורה הכי טובה שחוץ ללרוץ עם החומר ולא משנה מי נמצא איפה ולצערי הבת שלי הרבה מאחור אמרו לי לעשות לה איבחון של ליקוי למידה איבחון פסיכו דידקטי... היא לא יודעת לקרוא ומתקשה גם בחשבון תמיד שביקשתי בשבילה עזרה הסתכלו על תוצאות המבחן הפסיכולוגי ולא אישרו לה דבר.. מקווה שהאיבחון הזה יעזור... אמרו לי לקחת לה מורה פרטית בהוראה מתקנת מה את אומרת?
הי ג'ני, מתיאורך נראה כי בתך מתקשה בלימודיה בשל קשיים שפתיים שהחלו עוד לפני שנכנסה למסגרות (החלה לדבר מאוחר), ויהא זה פשטני לומר שהקושי הוא ב"תפקוד לימודי" בלבד. נראה שכדאי מאוד להמשיך בתהליך האיבחוני (אבחון פסיכודידקטי) משום שיתכן והבעיה אכן קשורה בליקוי למידה כלשהו. אולם, בכדי לקבל תשובה מקצועית בתחום הספציפי הזה אני מאוד ממליצה להתייעץ בפורום הבא http://www.doctors.co.il/dr-42651 . כל הכבוד על העירנות, החשיבה הרחבה והעצמאית שלכם כהורים והבנת החשיבות שבאבחון מוקדם ורחב ככל האפשר. ישר כח!